اخلال در اینترنت بوشهر/ ماجرایی که تمامی ندارد

مرادی تصریح کرد: دریافت کارت کنکور و اصلاح آن در صورت وجود اشکالات زمان محدودی را به دنبال دارد و به علت خرابی‌های زیاد اینترنت همواره این ترس در وجود ما دانش‌آموزان کنکوری وجود دارد که نتوانیم کارهایمان را آنطور که باید انجام دهیم و یا در انجام کارمان با اشکال مواجه شویم.

فارس: قطعی مکرر اینترنت در روزهای اخیر در استان بوشهر از مسائل مهمی است که مشکلاتی را برای مردم به ویژه خبرنگاران فراهم کرده است.

 در سال‌های اخیر با گسترش شبکه اینترنت در کشور و ایجاد سیستم‌های اتوماسیون اداری و لزوم انجام بسیاری از امور روزانه به وسیله اینترنت یکی از نیازهای اساسی اکثریت جامعه استفاده از اینترنت و فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

گسترش چشمگیر استفاده از اینترنت، آنرا به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم مطرح کرده به طوری که اخلال در شبکه اینترنت می‌تواند بسیاری از امور روزانه افراد را مختل و در برخی موارد ضربات جبران ناپذیری به ایشان وارد کند.

یکی از مسائلی که در روزهای اخیر به شکلی خاص توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کرده قطعی مکرر اینترنت است و این مساله اعتراض شدید مردم و کاربران اینترنت را به دنبال داشته است.

قطعی چندین ساعته اینترنت در روز جمعه و پس از آن قطعی چندین ساعته اینترنت در روزهای شنبه و یکشنبه(امروز) اعتراض شدید کاربران اینترنتی را به دنبال داشته و ایشان با مراجعه به خبرنگاران خبرگزاری فارس در شهرهای دشتستان اعتراض خود را نسبت به این مساله بیان کرده‌اند.

تب کارت کنکور و قطعی اینترنت

محمد مرادی یکی از دانش‌آموزان دشتستان به خبرنگار فارس در دشتستان گفت: روزهای دریافت کارت کنکور یکی از حساس‌ترین روزهای سال برای افرادی است که می‌خواهند سرنوشتشان را در این ماراتن علمی تعیین کنند و قطعی اینترنت موجی از استرس برای ما دانش‌آموزان به دنبال آورده است.

این دانش‌آموز ابراز داشت: از صبح اول وقت اینترنت قطع بوده و برای دریافت کارت کنکور به تمامی کافی‌نت‌های شهر مراجعه کرده ولی هیچ یک از آنها قادر به انجام کار نبوده‌اند.

وی ادامه داد: باید پشتیبان‌های قوی برای شبکه اینترنت در نظر گرفته شود تا هنگام بروز اشکالات احتمالی کارهای روزانه درصد بالایی از جامعه مختل نشود.

مرادی تصریح کرد: دریافت کارت کنکور و اصلاح آن در صورت وجود اشکالات زمان محدودی را به دنبال دارد و به علت خرابی‌های زیاد اینترنت همواره این ترس در وجود ما دانش‌آموزان کنکوری وجود دارد که نتوانیم کارهایمان را آنطور که باید انجام دهیم و یا در انجام کارمان با اشکال مواجه شویم.

اختلال در اینترنت یعنی اختلال در زندگی مردم

یکی از دیگر کاربران اینترنت در آبپخش با انتقاد شدید از وضعیت اینترنت اذعان داشت: در روزهای اخیر اینترنت در آبپخش و بسیاری از نقاط استان وضعیتی نامطلوب داشته و انجام امور اینترنتی با سختی صورت پذیرفته است.

آرش عربزاده خاطرنشان کرد: قطعی‌های مکرر و طولانی‌مدت اینترنت که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم، مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است.

عربزاده با اشاره بر اینکه اختلال در اینترنت به معنای اختلال در روند کاری اکثریت آحاد جامعه است، بیان داشت: پیشرفت شبکه فناوری اطلاعات و لزوم اجرای بسیاری از امور اداری و غیر اداری روزانه از طریق فناوری اطلاعات سبب شده که افراد در بسیاری از امور خود محتاج به اینترنت باشند و اختلال و قطعی اینترنت فعالیت‌های روزانه آنها را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرعت پایین از مشکلات اساسی اینترنت است

هادی بنافی از کاربران اینترنت در آبپخش به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: اگر بخواهیم به مشکلات اینترنت در منطقه اشاره کنیم باید سرعت نامطلوب اینترنت را یکی از مسائل و مشکلات اساسی آن توصیف کنیم.وی سرعت اینترنت را نامطلوب توصیف کرد و ادامه داد: سرعت اینترنت بسیار پایین است و در بسیاری از اوقات سبب کندی در استفاده از سایت‌ها می‌شود.

بنافی با اشاره به آنکه باید سرعت اینترنت بهبود یابد بیان داشت: وقتی مردم باید بخشی از کارهای خود را با اینترنت انجام دهند باید سرعت اینترنت به شکلی باشد که افراد مجبور نشوند برای انجام کارهای ساده بخش زیادی از اوقات خود را سپری کنند.

جواد صابری از کاربران اینترنت در بوشهر نیز در این باره اظهار داشت: ما اینترنت ADSL را با سرعت ۱۲۸ کیلوبایت بر ثانیه به صورت نامحدود گرفته‌ایم ولی متاسفانه سرعت باز کردن سایت‌ها و یا دانلود کردن فایل‌ها بسیار پائین است.

وی ادامه داد: سرعت اینترنت خطوط ADSL باید ثابت باشد و نباید تغییری در سرعت آن داشته باشیم ولی متاسفانه در طول روز بارها و بارها شاهد کم و زیاد شدن سرعت اینترنت هستیم.

صابری اضافه کرد: این در حالی است که در بعضی از اوقات روز حتی یک سایت را هم نمی‌توانیم باز کنیم و ساعت‌ها برای استفاده از خدمات یک سایت باید منتظر بمانیم.

اخلال در اینترنت خبرنگاران را کلافه است

یکی از خبرنگاران بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با انتقاد از سرعت پایین اینترنت اظهار داشت: خبرگزاری‌ها که برای ارسال خبرهای خود احتیاج زیادی به سرعت مناسب اینترنت دارند و در صورتی که نتوانند خبرهای خود را در زمان مناسبی ارسال کنند، تلاش آنها برای تهیه خبر نتیجه‌ای نخواهد داشت.

سعید رضایی افزود: یکی از مسائلی که در روزهای اخیر بر مشکلات خبرنگاران افزوده، اختلال و قطعی مکرر اینترنت است و سبب هدررفت بسیاری از زحمات ما شده است.

داوود نوشادی از خبرنگاران استان نیز در این راستا گفت: مهم‌ترین مسئله برای خبرنگاران در شرایط کنونی وضعیت اینترنت است و قطعی اینترنت ما را نگران کرده است.

وی اضافه کرد: مسئولان مخابرات باید توجه بیشتری به مسئله ساماندهی اینترنت داشته باشند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.