اخوان المسلمین شیوۀ سیاستمداری را می داند/نظر کاربران خبرآنلاین دربارۀ یک عکس

نظرات کاربران خبرآنلاین دربارۀ عکس محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر و هیلاری کلینتون وزیر خارجۀ آمریکا که در حال مزاح با یکدیگر بودند، متفاوت بود. برخی از کاربران ارتباط اخوان المسلمین با آمریکا را نشان دهندۀ درایت سیاسی اخوان دانستند و برخی نیز آن را محکوم کردند. در ذیل تعداد محدودی از کامنت های بیشمار خوانندگان خبرآنلاین را با نام اصلی و یا مستعار آنها می خوانید:
حسین: والا من عیب غیب ندارم اما امیدوارم هر چی میشه به نفع مردم مصر بشود.

بدون نام: فرش زیر پاشون ایرانی هست/ هیچکس متوجه این موضوع نشد

ناصح: نمیدانم ما کی می خواهیم این مسئله را بفهمیم که در دنیای امروز هر کشوری به فکر منافع خویش است. آیا باید برای یکسری ایدئولوژی مردم کشور را فدا کرد؟ این خودخواهی بزرگی است اگر بخواهیم بخاطر عقاید خودمان آرامش و رفاه را از مردم کشور دریغ کنیم. مرسی هم به فکر منافع مردمش است.

احسان: از چاله در اومدن افتادن تو چاه

حسین: زنده باد رسانه ملی که از شوق پیروزی مرسی زمین و زمان رو بهم بافت

سیدمهدی موسوی: تامین منافع ملی در سایه عقلانیت سیاسی

رضا:نشون میده مرسی خوب میدونه منافع کشورش چیه و مردم وانقلاب کشورش رو باافراطی گری به نابودی نمی کشونه آدم روشنفکریه.
ن: یعنی هر کی با امریکا خوبه روشنفکره و هر کی بده تاریک فکر؟
بدون نام: قواعد بازی در عرصه بین المللی را بلد نیستیم ، اهل فن را کنار گذاشته ایم و با ناشی گری کم کم داریم همه عرصه ها را از دست می دهیم” این پیام عکس فوق الذکر است.
بدون نام: رعایت تعادل و عدم تندروی، مصراشتباهی که ما مرتکب شدیم رو نمیشه
امید: نشان دهنده روش اخوان المسلمین در سیاستداری است که روابط خارجی خود را بر اساس منافع ملی و نه بر اساس نگاه ایدئولوژیک نتظیم کرده اند. غرب ستیزی هیچ معنا و مفهمومی در سیاست امروز در دنیا ندارد . همه کشورها به هم وابسته هستند همان اندازه که غرب به شرق و خاورمیانه وابسته است. شرق و خاورمیانه نیز به غرب وابسته و نیازمند است و اما کشورهای دموکراتیک که نظامی مردمسالار دارند و قدرت خود را از مردم میگیرند میتوانند بر اساس منافع ملی با همه دنیا از جمله غرب ارتباط داشته باشند و نیازهای یکدیگر را تامین کنند ولی نظام های استبدادی و خودکامه که از پایگاه مردمی برخوردار نیستند مجبورند به یکی از اقطاب قدرت در جهان باج بدهند تا بتوانند بقا پیدا کنند.
فرهاد: این رو نشون میده که عقلانیت همیشه بر احساسات ارجحیت داره.منافع ملتش بر همه چیز اولویت داره.نشون میده که مردم کشورش اگه در رفاه باشند اعتقاداتشون بیشتریشه ومیتونن پیشرفت کنن وحرف شون تو دنیا خریدار داره .تو کشورهای دیگه به مردمش احترام میزارن.نشون میده که دانشمنداش میتونن با تمام دانشمندهای دنیا ارتباط داشته باشن.نشون میده که کشورش طالب همفکری با قدرت هایی اقتصادی جهانه ومیخواد تو اون سرمایه گذاری بشه وپولشون ارزشش بالا بره.نشون میده…..
حیف از ما.ده سال دیگه ما حسرت مصر وعراق افغانستان رو میخوریم.

برای مشاهدۀ عکس مورد نظر و کل کامنت ها اینجا را کلیک کنید

۲۶۳۵۱

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.