اداره کل ارتباطات سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، هدف از تشکیل این اداره کل، هماهنگی خواسته ها و انتظارات در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه زیرساختی، تمرکز در تصمیم‌گیری و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ICT بین کلیه واحدهای تابعه استانی است.

از سویی دیگر، ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که برای این حوزه در چشم انداز ۲۰ ساله کشور و برنامه پنجم توسعه از جمله ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده، به بهره برداری می رسد.

در مراسم افتتاح این اداره کل علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد ICT در استانهای کشور را از جمله اهداف راه اندازی ادارات کل فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: رشد فناوری اطلاعات در کشورهایی مانند مالزی و هندوستان توانسته باعث رشد اقتصادی این کشورها شود که همین امر نیز توانمندی این کشورها را رقم زده است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساختی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد، گفت: رشد فناوری اطلاعات می تواند باعث افزایش تولید ناخالص ملی شده و اشتغال زایی ایجاد کند.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات درست است که محور پیشرفت می تواند باشد اما نیازمند گسترش زیرساخت های ارتباطی است به طوری که انتظار می رود همچنان که در زمینه افزایش فیبرنوری و افزایش ظرفیت انتقال تلاشهای بهینه ای صورت گرفته این روند تداوم یابد.

وی با بیان اینکه در بحث محتواسازی در شبکه ملی اطلاعات آنقدر پتانسیل وجود دارد که می تواند به میزان قابل توجهی نیروی انسانی را به کار گمارد، با اشاره به جایگاهی که ایران در نظر دارد در افق چشم انداز ۱۴۰۴ به آن دست یابد، گفت: برای رسیدن به جایگاه اول منطقه باید زیرساختهای ارتباطی خود را مستحکم کنیم.

عمیدیان با تاکید بر تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات گفت: با راه اندازی این شبکه درصدد افزایش خدمات الکترونیکی در کشور بوده و به دنبال آن هستیم که ۶۰ درصد از خانوارهای ایرانی به طور مستقیم از محتوای آموزشی و بهداشتی این شبکه بهره ببرند. همچنین محتواسازی در شبکه ملی اطلاعات می تواند باعث اشتغال زایی شود.

به گزارش مهر، مهندس طاهری به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.