ادامه‌ سنگ اندازی در پرداخت ارز درمانی جانبازان/معالجه یادگاران دفاع مقدس با دلار ۳ هزارتومانی! – اخبار اقتصادی

 چند روز پس از اعزام دو جانباز اورژانسی به کشور آلمان وضعیت درمان آنها بلاتکلیف است و بستری شدن آن‌ها تنها با تعهداتی از سوی بنیاد شهید انجام شده است و پیش از این تعهد با تاخیر افتادن در بستری شدن، در خانه ایران در کلن به سر می‌بردند.
به گزارش خبرنگار خبرآنلاین،علاوه بر این، ۱۸ نفر دیگر از جانبازان دفاع مقدس که از دردهای مزمن و سرطان رنج می‌برند در لیست اعزام هستند که به دلیل همین بلاتکلیفی ارزی از ادامه‌ی مراحل درمان بازمانده‌اند. آن‌ها به دلیل پرداخت نشدن ارز به مبلغ یک ونیم ملیون یورو از سوی بانک مرکزی نه تنها اعزام نشده‌اند بلکه امکان تهیه‌ی دارو و تجهیزات خاص برای آنان در داخل کشور وجود ندارد.
کیوان رهبران ـ یکی از دوستان جانبازان اعزامی ـ می‌گوید: برخی از این جانبازان در شرایط کنونی به مراقبت‌های ویژه‌ و درمان‌های خاصی نیازمندند و اگر چنانچه این مهم انجام نشود و این کارشکنی و سنگ‌اندازی از سوی بانک مرکزی ادامه یابد ممکن است برخی از این عزیزان به شهادت برسند.
وی که خود از جانبازان جنگ تحمیلی است می‌گوید: مسئولان بانک مرکزی پس از پی‌گیری‌های بسیار از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران نه تنها همکاری لازم را نداشتند بلکه اولویت‌هایی را مهم‌تر از درمان جانبازان دانسته و  این مسئله را مطرح می‌کنند که موضوع تامین ارز مورد نیاز برای درمان جانبازان طبق قوانین جاری بانک مرکزی در دستورات کار ما نیست.
به گفته وی تاکنون عملاٌ هیچ اقدامی در جهت رفع مشکل این بزرگواران جانباز انجام نشده است.
رهبران تاکید می‌کند: حال باتوجه و عنایت به تأکیدات بنیان‌گذارانقلاب، حضرت امام خمینی و هم‌چنین مقام معظم رهبری در رسیدگی همه‌جانبه به امور این عزیزان و حتی خانواده‌های آن‌ها، این پرسش‌ از برخی مسئولان مطرح خواهد شد: که اولویت‌های دیگر و مهم‌تر شما چیست.
نماینده جانبازان تاکید می‌کند: به تمامی مسئولان نظام باید یادآوری کرد که بهای جایگاه‌ امروز ما و شما را شهدای گران‌قدر و جانبازان و تمامی ایثارگران سال‌ها پیش پرداخته‌اند و چنان‌چه این روند سنگ اندازی و کارشکنی بانک مرکزی هم‌چون ماه‌های گذشته ادامه یابد و خدایی ناکرده برای بعضی از این جانبازان اتفاقی رخ دهد و به شهادت برسند مسئول مستقیم آن، برخی خواهند بود.
ایثارگران و جانبازان از ابتدا و هم‌اکنون نیز هیچ انتظاری نداشته و ندارند، اما آیا تلاش برای تسکین دردهای جسمی و حفظ سلامت این یادگاران دوران دفاع مقدس کمترین حقی نیست که بر گردن ما ملت و تمامی مسؤلین نظام داشته و از اهم اولویت‌ها نیست.
 

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. گوهرتاج نوذری:

    روزهای سخت گذشت برای هرکس یه جور خیلیها که خرشون وازپل رد کردن روبروشون یه دشت وسیع دیدن که دیگه نیازی به پل نداره پس دلیلی هم نمیبینن که ازاون نگهداری کنن .روزهای سخت گذشت هرچند سخت اما مهربانی ها بیشتربود.هوای شهرازبوی دروغ وریاونفاق خالی بود شیرهای بیشه که زخمی شدن کفتارهافرصت کردن خودی نشون بدن ایکاش به حرف پیرو مرادمون گوش میکردیم.دلتنگم دلتنگ اون روزهاوواون بوهای ناب که انگار ازبهشت برامون کادو می آوردن.وقتی شیری توبیشه نباشه راحت میشه تاریخ وجعل کردوبنام زد.راحت میشه شجره نوشت و…… توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.