ادامه آموزش‌های تلویزیونی دانش‌آموزان تا خرداد/امکان پرسش سوالات به صورت آنلاین

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره مدرسه تلویزیونی و آموزش‌های مکمل که از طریق شبکه آموزش دنبال می‌شود گفت: بیش از ۲۵۰ عنوان درسی و ۲۰۳ رشته کاردانش داریم اما این کار به نوبه خود اقدام خوبی است و به حفظ ارتباط مستمر با آموزش و خارج شدن خانواده‌ها از نگرانی کمک می‌کند تا دوباره آموزش در کلاس‌های درس برقرار شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی در این باره اظهار کرد: در توافقاتی که با شبکه آموزش داشتیم روی آموزش فراگیری متمرکز شدیم که در راستای عدالت آموزشی است.

وی افزود: بیش از ۲۵۰ عنوان درسی و ۲۰۳ رشته کاردانش داریم اما این کار به نوبه خود اقدام خوبی است و به حفظ ارتباط مستمر با آموزش و خارج شدن خانواده‌ها از نگرانی کمک می‌کند تا دوباره آموزش در کلاس‌های درس برقرار شود. روی دروسی متمرکز شده‌ایم که از طریق تصویر باید انتقال داده شوند. فرصت‌هایی برای آموزش در بستر مجازی را گسترش خواهیم داد و بسته‌های آموزشی نیز به تدریج ارائه خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره مسئولیت محتوای ارائه شده در شبکه آموزش گفت: مسئولیت برعهده آموزش و پرورش است و ما معلم را معرفی و ۷۰ درصد آموزش بر اساس بودجه بندی، انجام شده و برای آموزش ادامه دروس باقی مانده پیش می‌رویم و راهبری آموزش را انجام می‌دهیم. از معلمان برگزیده و سرگروه‌های درسی و آنها که می‌توانند راهبری آموزشی را انجام دهند استفاده خواهیم کرد.

کمرئی  با بیان اینکه همیشه در محیط واقعی آموزش‌هایمان را هدایت می‌کردیم اظهار کرد: استفاده از این بسترها الزامات خود را برای نگه داشت مخاطبین دارد و با حفظ جذابیت، بچه‌ها را برای یادگیری ترغیب می‌کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، مسعود احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش رسانه ملی نیز  درباره آموزشهای مکمل از شبکه آموزش سیما گفت: باید این خبر خوب را به مردم بدهیم که در استفاده از فرصتهای آموزشی و در راستای عدالت آموزشی شبکه آموزش بعداز یک دوره کارشناسی مفصل در شورای اندیشه ورز خویش در ماه‌های گذشته و آنچه در سه شنبه گذشته در شورای معاونین سازمان صداوسیما مصوب شد با هماهنگی معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاون سیما به جمع بندی خوبی برای راه اندازی آموزش‌های مکمل رسیدیم.

وی افزود: در شرایطی که مرسوم است که در کشورهای دیگر هم مشکلاتی پیش می‌آید، تعطیلات به علت بحران و سایر علل پیش می آید این آموزش‌ها لازم به نظر می‌رسید. در شرایط اخیر هم به علت تعطیلی ناشی از کرونا که بسیاری کشورها را درگیر کرده وظیفه رسانه ملی است که آموزش مکمل را پیش ببرد.

مدیر شبکه آموزش سیما با بیان اینکه از امروز( شنبه) ۸ صبح شبکه آموزش، مدرسه شده است گفت: ۸ تا ۹ صبح دو کلاس متوسطه اول، ۱۰:۳۰ تا ۱۲ سه کلاس ابتدایی و یک کلاس متوسطه دوم، از ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر کلاس متوسطه دوم از و ۴ تا ۵ بعدازظهر دوکلاس فنی و حرفه‌ای و کاردانش خواهیم داشت.

احمدی درباره اینکه آیا معلمانی که تدریس می‌کنند مورد تایید آموزش و پرورش هستند؟ و آیا تمهیداتی اندیشیده شده که مافیایی در بازار شکل نگیرد؟ گفت: ما به مافیا فکر نمی کنیم بلکه به محتوا فکر می‌کنیم. مسئولیت محتوا و سرفصل‌ها بر عهده دو معاونت ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش است و معلمانی که مولفان کتب درسی هستند آموزش را برعهده خواهند داشت.

وی افزود: دانش آموزان می‌توانند سوالات خود را از سرشماره اعلامی به صورت برخط بپرسند و از دوشنبه “نرم افزار هفت” آماده می‌شود که به پشتوانه دبیران آموزش و پرورش به سوالات دانش آموزان پاسخ خواهند داد و مسابقات علمی هم راه اندازی خواهیم کرد. این کار  که با حضور تیمی جوان و قوی انجام می‌دهیم یک فرایند است و یک پروژه نیست و اوج مقوله آموزش یعنی آموزش چندلایه و چندبعدی است و تا خرداد ادامه می یابد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز درباره آموزش‌های مکمل اظهار کرد: ما با توجه به زمانی که در اختیار داشتیم جلسات متعددی برگزار کردیم. این همکاری از دی ماه شروع و در هیئت اندیشه ورز شبکه آموزش تصویب شده بود که به علت مسائل مختلف و در راستای عدالت آموزشی از بستر رسانه ملی استفاده کنیم.

وی افزود: هفته گذشته جلسات متعددی برگزار شد و کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد. روی بسترهای مختلف کار کردیم که یکی از آنها رسانه ملی است. صد درصد کار به لحاظ محتوایی در اختیار آموزش و پرورش و مسائل فنی برعهده رسانه ملی است.

حکیم زاده درباره جذابیت تدریس گفت: در جلساتی که داشتیم نکاتی را یادآوری کردیم ولی ایده‌های خودشان بهتر از نکاتی بود که مدنظر ماست. خودشان مطالبه داشتند که جذابیت در تدریس داشته باشند. این آمادگی هست و ما هم تمایل داریم که آموزش ها جذاب باشد.

وی افزود: از خانواده‌ها می‌خواهیم مشارکت جدی داشته باشند و در کنار فرزندان باشند. این فرصت خوبی است تا خانواده‌ها هم شریک یادگیری باشند.

حکیم زاده دربرنامه تلویزیونی پرسشگر درباره اینکه آیا بچه ها تعطیل‌اند و معلمان باید به مدرسه بروند؟ گفت: موضوع تصمیم گیری نهایی نشده است و اجازه بدهید اطلاع رسانی توسط روابط عمومی انجام شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.