ادامه افاضات رگولاتور سابق: رایتل در حال رفع مسائل امنیتی است/۹۰میلیون سیم کارت فروخته شده

ادامه افاضات رگولاتور سابق: رایتل در حال رفع مسائل امنیتی است/۹۰میلیون سیم کارت فروخته شده

معاون فناوری و امور بین‏الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع شدن مسائل امنیتی اپراتور سوم تلفن همراه در کشور در آینده نزدیک خبر داد.
 
به گزارش فارس از سمنان، محمد کرم‏پور عصر امروز در شورای اداری استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری سمنان و با حضور مدیران دستگاه‏های اجرایی این استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز در زمینه تلفن ثابت، در همه جای کشور و شهرها و روستاهای دورافتاده و محروم نیز پوشش ارتباطی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در زمینه تلفن همراه نیز دو اپراتور بزرگ در حال فعالیت هستند و پوشش در این زمینه تا حدود زیادی کامل است.

معاون فناوری و امور بین‏الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ۹۰ میلیون عدد سیم کارت در کشور تاکنون فروخته شده که ۶۰ میلیون آن فعال است و در بخش تلفن همراه شاهد ضریب نفوذ ۷۵ درصدی در کشور هستیم.

کرم‏پور با بیان اینکه نسل سوم اپراتورهای تلفن همراه نیز در راه است، افزود: این اپراتور هم‏اکنون در حال رفع مسائل امنیتی بوده و در محیط مولتی‌مدیا فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پهنای باند بین‏المللی نیز ۱۰ برابر شده است، اظهار داشت: در زمان حاضر، بیشتر حمله‏ها به صورت ویروسی انجام می‏گیرد و باید به گونه‏ای برنامه‏ریزی شود که مسائل امنیتی در داخل کشور در ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و امور بین‏الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استان سمنان و کشور در وضعی قرار دارد که زیرساخت‏های مورد نیاز آن در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده است.

کرم‏پور بیان کرد: اینک باید در حوزه سفارش سرویس، خدمت و تولید محتوا در کشور کار شود تا بتوان از زیرساخت‏ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فناوری ابتدا در ابزار نمود پیدا می‏کند و سپس رفتارساز و فرهنگ‏ساز می‏شود، گفت: نباید نگاه ساده‏انگارانه و غیرپیچیده به ابزارهای موجود در این حوزه داشت و همه مسائل باید به دقت مورد نظر قرار گیرد.

معاون فناوری و امور بین‏الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه این وزارتخانه به عنوان یکی از پیشگامان در مسیر خصوصی‏سازی گام برداشته است، افزود: باید بیشتر به حوزه فناوری اطلاعات رسیدگی شود.

در این زمینه از آرشیو ایستنا :
– رگولاتور سابق: ارسال ۹ میلیارد محتوا (!) در هر دقیقه به سمت آسیا
– رگولاتور سابق: عرضه سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در پنج استان کشور
– رگولاتور سابق خبرداد: پیشنهاد ۱۸سند از سوی ایران به UPU

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.