ادامه برنامه های ریاضت اقتصادی درایرلند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:ایرلند اعلام کرد، اولین کشوری در منطقه یورو است که از برنامه نجات اقتصادی صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا خارج می گردد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، وضع ایرلند از لحاظ مالی بهتر شده است و این کشور می تواند بار دیگر از بازارهای مالی وام بگیرد حال آنکه سه سال پیش این کشور مجبور شده بود از گروه سه جانبه صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا تقاضای کمک مالی کند.

کارینا شابور کارشناس اقتصادی این شبکه افزود : پس از فروپاشی نظام بانکی ایرلند، دولت این کشور شصت و هشت میلیارد یورو از این گروه سه جانبه وام گرفته بود. دولت برای نجات بانکها، پنجاه و چهار میلیارد یورو هزینه کرده بود که این مسئله سبب افزایش بدهی عمومی ایرلند شده بود. امروز اتحادیه اروپا از الگوی ایرلند خرسند است و می خواهد به همه اعضا گوشزد کند، ریاضت اقتصادی ثمر بخش است.

مایکل نونن وزیر دارایی ایرلند گفت :« این پایان فرایند نیست اما مرحله ای مهم به شمار می رود. این به ما این فرصت را می دهد که اندکی تامل کنیم. باید به همین سیاستها ادامه دهیم زیرا کسری بودجه بودجه بیش از حد بالا است و باید به کمتر از سه درصد برسد. »

به این ترتیب مشخص است که سیاست ریاضت اقتصادی در ایرلند ادامه می یابد هر چند این سیاست هزینه های اجتماعی و اقتصادی سنگینی دارد. از سال دو هزار و هشت، هشت طرح ریاضت اقتصادی در این کشور اجرا شده که سبب کاهش بیست میلیارد یورویی بودجه و افزایش قابل ملاحظه مالیات ها شده است.

ایرلند در سه ماهه دوم سال جاری از رکود خارج شد اما رشد اقتصادی این کشور هنوز بسیار متزلزل است و بدهی کلان ان به صد و بیست و چهار درصد تولید ناخالص داخلی می رسد. خانوارهای ایرلندی نیز به شدت بدهکار می باشند. یک چهارم از وام داران ایرلندی، با دیرکرد در پرداخت اقساط خود مواجه شده اند. میزان بیکاری به دوازده ممیز هشت دهم درصد جمعیت فعال می رسد.

بسیاری از جوانان ایرلندی مهاجرت کرده اند. برآورده شده است هر هفته هزار جوان ایرلندی این کشور را ترک می کنند.

 واحد مرکزی خبر


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.