ادامه بی‌خانمانی تئاتر عروسکی

جام جم آنلاین: چندی پیش و همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره عروسکی مبارک در تهران، قادر آشنا، مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص مکانی جداگانه برای برپایی نمایش‌های عروسکی خبر داد و خانه‌دار شدن تئاتر عروسکی را به تیتر رسانه‌ها تبدیل کرد.

او همچنین گفته بود تمایل داشتم این خبر خوش را در مراسم اختتامیه و از زبان حمید شاه‌آبادی، معاون امور هنری وزیر ارشاد می‌شنیدیم اما به دلیل انعکاس نگاه حمایتی مدیران از نمایشگران عروسکی بزودی این خانه افتتاح خواهد شد و تلاش می‌کنیم در مراسم اختتامیه این رویداد کلید آن را به خانواده نمایش عروسکی تئاتر کشور اهدا کنیم.

اختتامیه برپا شد و دو ماه از برگزاری این جشنواره هم می‌گذرد، ‌اما خبری از کلید نیست و تاکنون هیچ اقدامی برای تحقق این وعده انجام نشده است، چه رسد به این‌که کلید این خانه به خانواده نمایش عروسکی تئاتر کشور اهدا شود.

سر وعده‌مان هستیم

اردشیر صالح‌پور، دبیر این جشنواره درباره این موضوع می‌گوید: ما همچنان بر سر وعده‌ای که در جشنواره به هنرمندان تئاتر عروسکی داده‌ایم هستیم. واقعیت این است که طی همان دوران محلی برای اختصاص به اجراهای عروسکی پیدا کردیم و حتی به مرحله پیش‌نویس قرارداد و تنظیم مبایعه‌نامه هم رسیدیم.

او ادامه می‌دهد: روزی که قرار شد با مالک به امضای نهایی قرارداد برسیم به بهانه تورم پول بیشتری از ما طلب کرد که چون نیاز به طی مراحل اداری داشت، امکان برآورده کردن نظر صاحب ملک برای ما مقدور نبود. به همین دلیل ناچار شدیم محل دیگری را برای اجرای اهالی نمایش‌های عروسکی پیگیری کنیم.

صالح‌پور ادامه می‌دهد: این بار قصد داریم تا محل قطعی نشده است اعلام عمومی نکنیم، دلیل این امر هم این است که مانند مورد پیشین اشکالی در کار به‌وجود نیاید و مالک از رسانه‌ای شدن ماجرا سوءاستفاده نکند. آقای شاه‌آبادی و قادر آشنا هم در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده و پیگیر قضایا هستند، یقین بدانید که بچه‌های تئاتر عروسکی قطعا صاحب خانه می‌شوند.

قادرآشنا هم با تائید سخنان صالح‌پور به جام‌جم می‌گوید: زمانی که ما این خبر را اعلام کردیم انجمن هنرهای نمایشی مکانی را برای این کار انتخاب و قولنامه کرده بود. اما مالک به محض این‌که متوجه شد معامله قطعی است، قیمت را افزایش داد و ما توان پرداخت آن را نداشتیم.

او ادامه می‌دهد: مکان دیگری را برای این کار انتخاب کرده‌ایم و در حال بررسی هستیم. همچنان مصمم هستیم که این اتفاق بیفتد و تا ۲۰ شهریور نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

زینب مرتضایی‌فرد – گروه فرهنگ و هنر


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.