ادامه تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به محکومیت رهبران مخالفان

۲۲م دیماه ،

reuters9-1.jpg

در راستای اعتراض به احکام صادر شده علیه فعالان بحرینی، مردم این کشور بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و آزادی زندانیان و سرنگونی نظام حاکم را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز (جمعه) صدها تن از مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی با عنوان “همبستگی با پیشگامان کرامت” که در شهرها و روستاهای مختلف این کشور انجام شد آزادی زندانیان و اصلاحات سیاسی گسترده و واقعی را خواستار شدند.

به گزارش العالم، در این تظاهرات خواسته اصلی و اولیه مردم بحرین یعنی سرنگونی رژیم آل خلیفه در رأس شعارهای آنها قرار داشت.

راهپیمایی در روستای درّاز بحرین که ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند با واکنش خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی این کشور مواجه شد.

درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و معترضان در بحرین در اوایل ۲۰۱۲ و پس از یک سال اعتراض مردمی علیه قوانین حکومتی به وجود آمد. پیش از این پادشاه بحرین کمیسیونی را برای بررسی حوادث رخداده در جریان این درگیری‌ها تشکیل داد که نتیجه تحقیقات این کمیسیون نشان می‌داد نیروهای دولتی مرتکب نقض حقوق بشر و خشونت علیه معترضان شده‌اند. صدها تن نیز در این درگیری‌ها بازداشت شدند.

بر اساس گزارش به دست آمده از روند محاکمه این متهمان در دادگاه عالی، ۲۰ فعال که همگی از رهبران گروه‌های مخالف بوده‌اند در ابتدا از سوی دادگاه نظامی به جرم فعالیت‌های ضد حکومتی به حبس از پنج سال تا ابد محکوم شدند.

همه‌ی این ۲۰ نفر سپس در سپتامبر قبل با رد درخواست تجدیدنظرشان در دادگاه مدنی روبرو شدند و دادگاه عالی بحرین نیز روز سه‌شنبه حکم ۱۳ تن از آنها را که توانسته بودند درخواست تجدید نظر بدهند تایید کرد.

هفت نفر باقیمانده نیز به سبب حضور نداشتن در کشور و مخفی بودن‌شان به طور غیابی محاکمه شدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، گروه‌های مدافع حقوق بشر از جمله عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر رای اخیر دادگاه عالی بحرین علیه این ۱۳ نفر را محکوم و اعلام کردند که این اتفاق نشان دهنده‌ی ناتوانی سیستم قضایی بحرین در حمایت از حقوق اولیه مردم کشورش است.

عفو بین‌الملل در ادامه از مقامات این کشور خواست تا آنها را فورا آزاد کنند و اعلام کرد که تصمیم دادگاه بحرین به طور غیرعادلانه و با انگیزه‌های سیاسی بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.