ادامه تلاشها برای تولید داروهای بیماران خاص و تحقق صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

bottles.jpg

رییس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه واردات داروهای خاص سبب می‌شود سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود که iبه آن یارانه دولتی نیز اختصاص می‌یابد، گفت: تلاش‌ها در تامین اجتماعی برای ادامه تولید داروی بیماران خاص و تحقق صرفه جویی ۲ هزار میلیارد دلاری ادامه می‌یابد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید مرتضوی در مراسم واگذاری مالکیت هتل هما تهران iبه تأمین‌اجتماعی و رونمایی از ۱۰ قلم داروی تازه ساخته شده در شرکت‌های وابسته iبه تأمین‌اجتماعی گفت: این ۱۰ قلم دارو در سه شرکت تحقیقات مهندسی، توفیق‌دارو، دارو پخش و تماد iبه مرحله تولید صنعتی رسیده است.

وی خاطرنشان نمود: دستیابی iبه این داروهای تازه و تولید و عرضه آن جهت درمان بیماری‌های صعب‌العلاج افتخاری دیگری است که نصیب سازمان تأمین اجتماعی شده است.

مرتضوی بیان نمود: محققان ما توانسته‌اند ماده مؤثر دارویی چهارمین داروی ضدسرطان دنیا را که در بیش از ۱۱ نوع سرطان از جمله سرطان گوارشی و خون مصرف دارد iبه مرحله تولید صنعتی برساند و ماده مؤثر ضددیابت که در انحصار شرکت‌های آمریکایی بوده است و همچنین ماده اولیه دارویی اعصاب و روان که در درمان روان‌پریشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انحصار ژاپن و آمریکا بوده و ماده مؤثر در درمان سرطان‌های پروستات، و ماده مؤثر ضد فشار خون را که در درمان نارسایی‌های قلبی iبه کار می‌رود در شرکت توفیق‌ دارو تولید نمایند.

به گزارش تفسیری ایسنا، در ادامه این برنامه رونمایی از این ۱۰ قلم داروی استراتژیک جهانی و شکستن انحصار تولید این داروهای ضدسرطان انجام شد.

این داروهای دهگانه ضدسرطان و مواد اولیه این داروها توسط سه شرکت دارویی سازمان تأمین اجتماعی iبه نام‌های شرکت توفیق دارو، شرکت داروپخش و شرکت تماد ساخته شده است و جزو چهارمین داروهای ضدسرطان دنیا iبه شمار می‌روند.

براساس این گزارش تفسیری این داروها در درمان بیش از ۱۱ نوع سرطان از جمله سرطان گوارش و خون مصرف دارد، همچنین می‌توان iبه ماده موثر ضد دیابت که تاکنون در انحصار شرکت‌های آمریکایی بوده است iبه عنوان اقلام مهم دارویی فوق‌الذکر اشاره نمود.

ماده موثر درمان سرطان پروستات، سینه و ضد فشار خون که در درمان نارسایی‌های قلبی از آن استفاده می گردد و تاکنون در انحصار کشورهای ژاپن و آمریکا بوده است نیز در لیست داروهای یاد شده قرار دارد و iبه دست متخصصان داروساز سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون iبه مرحله تولید انبوه رسیده است.

استاندار تهران خبر داد: کاهش مراجعات و شکایات مردم از تامین اجتماعی

مرتضی تمدن استاندار تهران در مراسم واگذاری مالکیت هتل هما تهران iبه تأمین‌اجتماعی و رونمایی از ۱۰ قلم داروی تازه ساخته شده در شرکت‌های وابسته iبه تأمین‌اجتماعی استاندار تهران گفت: پیوسته شکایت‌های دریافتی از سوی استانداری تهران در مورد تامین اجتماعی در حال کاهش است و این امر نشانه افزایش رضایت مندی مردم از این سازمان است.

وی اظهار نمود:‌ مدیریت مناسب و ارتقاء خدمات تأمین‌اجتماعی در استان تهران کاملا ملموس است.

وی در ادامه خدمات گسترده تأمین‌اجتماعی iبه جامعه را بسیار ارزشمند و مؤثر خواند و گفت: فضای موجود در تأمین‌اجتماعی iبه گونه‌ای است که در دوره مدیریت مرتضوی مشکلات و نارسایی‌ها iبه نحو چشمگیری کاسته شده و شکایات و نارضایتی‌ها از تأمین‌اجتماعی رو iبه کاهش است.

تمدن سازمان تأمین‌اجتماعی را مجموعه‌ای خدوم ‌و ارزشمند دانست و گفت: ‌این مجموعه در هر عرصه‌ای که وارد شده شاهد موفقیت و تحول بوده‌ایم و ورود تأمین‌اجتماعی iبه صنعت هتل‌سازی و گردشگری نیز نویدبخش تحول جدی در این حوزه است.

وی بازسازی و نوسازی بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی در تهران را نیز از برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و اظهار نمود: هشت بیمارستان مهم تهران فرسوده و از رده خارج بودند و بدین جهت میان تامین اجتماعی و استانداری تفاهم نامه منعقد و از چهار ماه پیش فرآیند بازسازی این بیمارستانها آغاز شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.