ادامه توقف صدور ال سی ریالی

رییس کل بانک مرکزی خبر داد: ادامه توقف صدور ال سی ریالی برای بخش خصوصی

بینا- رییس کل بانک مرکزی از توقف تدوین طرح صدور ال سی ریالی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: به دلیل عدم تدوین دستورالعمل جدید از سوی کارگروه صدور ال سی برای بخش خصوصی این امر تاکنون محقق نشده است.

به گزارش بینا، محمود بهمنی، با اشاره به اینکه قرار بود مشکل صدور ال سی ریالی تا پایان سال ۹۰ برطرف شود، به ایلنا اظهار داشت: به دلیل اینکه در حال حاضر یک طرف قرارداد ال سی ریالی باید شرکت بزرگ دولتی باشد وجود ندارد، لذا تاکنون این طرح محقق نشده و نمی توان ال سی ریالی برای بخش خصوصی صادر کرد.

به گفته وی، کارگروهی که برای تدوین دستورالعمل های جدید در زمینه صدور ال سی داخلی نیز تشکیل شده بود، نیز نتوانسته تا به این لحظه به نتیجه برسد و مشکل بخشی خصوصی در این زمینه کماکان لاینحل باقی مانده است.

البته بهمنی مشکل صدور ال سی را بانک های عامل و بانک مرکزی ندانست بلکه عدم هماهنگی دستگاه های مرتبط با این زمینه عامل اصلی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با انجام این کار چالشهای پیمانکاران با شرکتهای دولتی بر طرف شود و فضای آرام در اجرای امور اقتصادی حاکم شود.

گفتنی است که اعتبار اسنادی تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می شود. به موجب این اعتبار از طرف بانک صادر کننده تعهد می شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.