ادامه دیدارهای ‘سعیدجلیلی’ در بغداد

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی،’سعید جلیلی’ در دیدار با همتای عراقی خود با اشاره به تحولات منطقه و فرصت های جدیدی که در منطقه پدید آمده است ،برضرورت تقویت همکاریهای ایران و عراق در حوزه مسائل امنیتی تاکید کرد.

‘ فالح فیاض’ دبیر شورا ی امنیت ملی عراق با حمایت از موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات سوریه تصریح کرد:راه حل مساله سوریه توقف خشونت ها و انجام گفت و گو های ملی بدون دخالت های کشورهای غربی است.

جلیلی و فیاض پس از مذاکرات خود با حضور در کنفرانس مشترک مطبوعاتی به سووالات خبرنگاران پاسخ دادند.

جلیلی در این کنفرانس بار دیگر بر مسوولیت کشورهای حامی تروریستها در سوریه نسبت به ربایش زائران ایرانی تاکید کرد.

وی پس از پایان کنفرانس مشترک با همتای عراقی خود با ابراهیم جعفری رییس ائتلاف ملی این کشور دیدار کرد.

جلیلی به اتفاق هیات همراه ایرانی در ضیافت افطار ائتلاف ملی پارلمان عراق حضور یافت و در این میهمانی به اهمیت ریاست عراق بر اتحادیه عرب و ریاست ایران برجنبش غیر متعهد ها اشاره کرد.

وی گفت: هم افزایی ظرفیت های دو کشور فرصت بزرگی برای کشورهای مستقل فراهم می سازد.

جلیلی دستاوردهای ایران در عرصه های علمی و فناوری پیروزی های مکرر جبهه مقاومت طی دو دهه اخیر و سقوط برخی دیکتاتورهای منطقه در جریان بیداری اسلامی و چشم انداز تحولات را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

وی با اظهار امیدواری از این تحولات مهم در منطقه گفت:عراق جدید که با سقوط صدام و اخراج بیگانگان ظهور یافته است می تواند نقش تاریخی و موثر خود را نسبت به امت اسلامی ایفا کند.

‘ابراهیم جعفری ‘رییس ائتلاف ملی پارلمان عراق نیز به مشترکات فراوان ایران و عراق در زمینه های مختلف اشاره ای کرد و افزود: این دوکشور می توانند با استفاده از فرصت های جدید ،روابط راهبردی خود را در عرصه های مختلف تقویت کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین در دیدار’ سید عمار حکیم ‘رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ،توطئه های دشمنان برای آسیب زدن به انسجام ملی عراق، بر نقش مهم علمای مسلمان در خنثی سازی دسیسه های بیگانگان تاکید داشت.

عمار حکیم نیز با تجلیل ازرهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشت:دشمنان با آگاهی از چشم انداز وحدت و اقتدار امت اسلامی که با بیدار ی اسلامی تقویت شده است، از هیچ تلاشی برای فتنه انگیزی و ایجاد مانع در مسیر عزت امت فروگذاری نمی کنند.

‘سعید جلیلی’ دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه برای انجام سفری رسمی، وارد فرودگاه ‘رفیق حریری’ بیروت شد و مورد استقبال ‘عدنان منصور’ وزیر خارجه لبنان و ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر ایران در این کشور قرار گرفت.

همچنین جلیلی پس از دیدار و گفت و گو با مقامات لبنانی صبح چهارشنبه وارد بغداد شد و با مقامات این کشور گفت و کرد.

در این سفر ‘باقری’ معاون و جمع دیگری از مسوولان شورای امنیت ملی، جلیلی را در این سفر همراهی می کنند.

سیام/۹۲۵۰**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۸۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.