ادامه روند فعلی بیکاری تا سال۹۴/ طراحی نظام جامع مهارت

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش پرند امروز در مراسم امضای یادداشت تفاهم با شبکه آموزش سیما با تاکید بر اینکه مسئولان و برنامه ریزان باید برای رفع بیکاری تلاش کنند، یکی از دلایل افزایش بیکاری را رشد فزاینده جمعیت کشور در فاصله سال های ۵۹ تا ۶۵ اعلام کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عوامل بیرونی و داخلی می تواند باعث رونق اشتغال و یا افزایش بیکاری باشد، اظهار داشت: در بررسی تحول بازار کار، تا سال ۹۴ موضوع بیکاری همچنان در کشور ادامه خواهد داشت.

پرند با تاکید بر استفاده درست از نیروی کار، افزود: اجرای دقیق این مهم می تواند برای کشور یک فرصت تلقی شود اما اجرای اشتباه آن به یک تهدید منجر می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان داشت: از سال ۸۷ به بعد با توسعه آموزش های دانشگاهی، ورود به بازار کار و تقاضای اشتغال بالا رفت اما دولت از ۲ سال قبل تاکنون تلاش های زیادی را برای ارتقای سطح مهارت نیروی کار برای رفع معضل بیکاری انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: نخستین گام برای آموزش مهارت در کشور طراحی نظام جامع مهارت و فناوری بود که هم اکنون در حال اجرای آن هستیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: هم اکنون ۱۷ هزار مرکز خصوصی و ۶۴۰ مرکز دولتی به امر آموزش های غیررسمی مهارت در کشور می پردازند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به تفاهمنامه فنی و حرفه ای و شبکه آموزش سیما، گفت: از طریق شبکه آموزش می توان مهارت را به شکل غیر حضوری به مخاطبان آموزش داد و افراد پس از فراگیری در آزمون های ادواری سازمان آموزش فنی و حرفه ای شرکت کنند و گواهینامه مهارت بگیرند.

همچنین محمد مهدی قاسمی، مدیر شبکه آموزش نیز در اظهاراتی، گفت: مهارت و آموزش یکی از بحث های بسیار جدی در شبکه آموزش سیما است که می تواند به ارتقای فرهنگ کار در کشور کمک کند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.