ادامه سرمایه گذاری مایکروسافت و اپل روی دیتا سنترها یشان

۰۵م اسفند ،

شورای کسب و کار در وایومینگ امریکا، موافقت خود با درخواست مایکروسافت برای دریافت کمک مالی ۲٫۳ میلیون دلاری جهت ساخت دیتاسنتر اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، مایکروسافت در حال ساخت دیتاسنتر ۹۲ میلیون دلاری در منطقه چاین وایومینگ بوده و در حال مذاکره برای افزودن ۶۶ میلیون دلار سرمایه گذاری دیگر به این پروژه است. این پروژه سال پیش کلید خورد و تاکنون دو بار کمک مالی به ارزش ۱۰ میلیون دلار دریافت کرده و در صورت موافقت، این سومین کمک مالی است که از شورای کسب و کار وایومینگ برای توسعه دیتاسنتر دریافت خواهد کرد.

اپل نیز در حال توسعه دیتاسنتر خود در اوریگان است. کمپانی توزیع برق محلی اخیرا برق رسانی به دیتاسنتر واقع در منطقه پاینویل را تکمیل کرده است.

البته نه مایکروسافت و نه اپل مطابق سنت قبل تاریخ آغاز بکار دیتا سنترهای خود را نخواهند گفت.

مرکز داده (Data Center) به مجموعه‌ای از سرویس گرها، زیرساخت‌های ارتباطی/امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارایه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت/اینترانت/اکسترانت) بکار گماشته می‌شوند. سازمان ها، شرکت ها، و اشخاص می‌توانند با به کارگیری سرویس‌های ارایه شده از طرف مرکز داده وب‌گاه ها، اطلاعات و سرویس‌های مبنتی بر شبکه خود را بر روی اینترنت (اینترانت/اکسترانت) راه اندازی کنند. مرکز داده، بسته به نوع کاربردی که برای آن تعریف شده است، می‌تواند به عنوان یک مرکز پردازشی، مرکز ذخیره داده، مرکز جمع آوری داده و یا تمامی این موارد عمل کند. مراکز داده بسیار عظیم و متنوعی در سرتاسر شبکه جهانی اینترنت در حال سرویس دهی می باشند که بعضی از این مراکز استفاده تجاری محدود داخل سازمانی دارند و بعضی دیگر در اینترنت به صورت تجاری و یا عمومی قابل استفاده می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.