ادامه ماجراهای رسوایی اخلاقی مجری سابق بی‌بی‌سی

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش خبرآنلاین، مارک ویلیامز-تامس بر این باور است که جیمی سویل برنامه‌هایی چون «Top of the Pops» و «Jim’ll Fix It» را طوری طراحی کرده بود که بتواند از طریق آن‌ها امکان دسترسی iبه بچه‌ها را داشته باشد.
 

ادعاهای او ادامه بحث‌هایی است که اولین بار در مستند شبکه ITV1 درمورد سویل مطرح شد.
 

پلیس بریتانیا بر این باور است که ستاره قدیمی تلویزیون و رادیو در طول حدود ۴۰ سال حدود ۳۰۰ نفر را تحت آزار جنسی قرار داده است. سویل اکتبر ۲۰۱۱ در ۸۴ سالگی درگذشت.
 

ویلیامز- تامس کارآگاه سابق پلیس و کارشناس ایمنی کودکان و مغز متفکر مستند افشاگرانه ITV1 درباره سویل است که ماه اکتبر پخش شد. در این مستند ادعا شده مجری برنامه «Jim’ll Fix It» وقتی که برای بی‌بی‌سی کار می‌کرد، دختران نوجوان را مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌داد.
 

قرار است مستند دیگری با عنوان «Exposure Update» با همین موضوع ۲۱ نوامبر روی آنتن ITV1 برود. در این مستند شواهد تازه‌ای ارائه شده که نشان می‌دهد سویل یک متجاوز جنسی بوده است.
 

ویلیامز-تامس در گفت‌و‌گو با رادیو تایمز مدعی شد قالب برنامه‌های سویل iبه گونه‌ای بود که iبه او فرصت می‌داد iبه جوانان دسترسی داشته باشد.
 

او گفت: «به همین سبب تعداد قربانیان بسیار است.»
 

ویلیامز-تامس گفت: «در مستند اول ما روی یک مقطع کوتاه متمرکز شدیم. در مستند دوم نشان می‌دهیم رفتار خلاف سویل چهار دهه ادامه داشت و صدها قربانی iبه همراه داشت.»
 

او ادامه داد: «ما با کسی روبرو هستیم که نه تنها ۱۳، ۱۴ یا ۱۵ ساله‌ها را آزار می‌داد، بلکه حتی ۱۰ ساله‌ها را هم اذیت می‌کرد.»
 

گری گلیتر ستاره سابق پاپ اولین نفری بود که در بررسی پرونده سویل بازداشت شد. گلیتر ۶۸ ساله که نام واقعی او پل گاد است، iبه اتهام آزار جنسی بازداشت و سپس iبه قید ضمانت آزاد شد.
 

پلیس اوایل نوامبر فردی استار، کمدین بریتانیایی را هم iبه همین اتهام بازداشت کرد. او اتهامات را رد کرد و پس از چند ساعت با سپردن وثیقه آزاد شد.
 

ویلفرد دی‌آت تهیه‌کننده سابق بی‌بی‌سی که هفتاد و چند ساله است، روز یکشنبه iبه اتهام آزار جنسی بازداشت و بعد iبه قید ضمانت آزاد شد.
 

ویلیامز-تامس گفت انتظار دارد پلیس از اشخاص بیشتری که با سویل مرتبط بودند بازجویی کند.
 

او گفت: «فکر کنم در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده اشخاص دیگری در این ارتباط بازداشت شوند.»
 

بی‌بی‌سی در یک ماه قبل با انتقادهای فراوان روبرو بوده است.
 

اوایل هفته جورج انت‌ویسل مدیر عامل بی‌بی‌سی iبه دنبال پخش برنامه‌ای‌ که در آن یکی از سیاستمدار سابق حزب محافظه‌کار انگلیس iبه سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم شده بود، از سمت خود استعفا کرد.
 

بی‌بی‌سی / ۱۳ نوامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.