ادامه ناکامی های هندبال ایران/جوانان حضور درمسابقات جهانی را از دست دادند

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم هندبال جوانان ایران در دومین بازی خود در مرحله دوم مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا با قبول شکست با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ در مقابل تیم قطر میزبان مسابقات، در قعر گروه قرار گرفت و به مرحله نیمه نهایی نرسید.

تیم کشورمان در دوره گذشته این مسابقات که در ایران برگزار شده بود، پس از تیم های کره جنوبی و قطر به مقام سومی رسید و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در یونان را

بدست آورد.

در آن مسابقات نیز با درخشش خیره کننده عنوان دوازدهمی را به خود اختصاص داد تا بهترین تیم آسیا لقب بگیرد.

تیم ایران روز یکشنبه در نخستین بازی مرحله دوم برابر تیم کویت با نتیجه ۳۵ بر ۲۷ مغلوب شد.

شاگردان عزت الله رزمگر در آخرین بازی خود در مرحله اول مقدماتی برابر ژاپن نیز با نتیجه ۳۵ بر ۲۲ شکست سنگینی را متحمل شده بودند و به همین دلیل به عنوان تیم دوم به دور دوم صعود کردند.

تیم هندبال جوانان ایران با پذیرش شکست مقابل قطر در بازی سه شنبه شب باید در بازی بعدی به مصاف تیم سوم گروه دوم مرحله دوم مسابقات برای مشخص شدن تیم های پنجم و ششم برود.

با این نتیجه، هندبال ایران اگر بتواند عنوان پنجمی این رقابت ها را هم کسب کند نسبت به دوره گذشته این مسابقات حداقل ۲ پله سقوط کرده است و از نظر جهانی نیز دیگر فرصتی ندارد که شایستگی های خود را با حضور در مسابقات جهانی به نمایش بگذارد.

عدم حضور تیم دوازدهم جهان در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۲ در کشور بوسنی و هرزگوین ناکامی دیگری را در پرونده هندبال ایران به ثبت رساند.

با این نتیجه پرونده ناکامی هندبال ایران که از سال گذشته آغاز شده است در سال ۹۱ نیز ادامه یافت.

هندبال ایران در سال گذشته خاطرات تلخ زیادی را در رده بزرگسالان تجربه کرد.

تیمی که در سال ۲۰۱۰ نایب قهرمان بازی های آسیایی گوانگ ژو

چین شده بود، سال گذشته در مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن در کره جنوبی ناکام ماند و به مقام سومی رسید.

مدتی بعد تیم هندبال ایران در مسابقات جام ملت های آسیا در عربستان نیز حضور کم فروغی داشت و حتی نتوانست در جمع سه تیم برتر آسیا قرار بگیرد.

جلال کوزه گری رییس فدراسیون هندبال نیز پیش از بازی تیم

جوانان کشورمان در مقابل کویت و قطر به این کشور سفر کرده بود که به نظر می رسد حضور او در کنار تیم جوانان نتوانسته روحیه جوانان کشورمان را برای پیروزی بر رقیبان بالا ببرد.

ورزشی. ** ۱۳۴۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۷۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.