ادامه نوسان قیمت طلا در بازارهای امارات

گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از ابوظبی به نقل از این منابع حاکی است , بهای هر گرم طلای ۲۴ عیار در بازارهای امارات به ۱۸۸ درهم و ۹۰ فلس رسید که این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۶۰ فلس افزایش نشان می دهد .

منابع بازار طلای امارات , این بهبود نسبی قیمت طلا در بازارهای طلا را ناشی از تصمیم اتحادیه اروپا در کمک به سیستم بحران زده بانکداری اسپانیا می دانند.

همین گزارش حاکی است روزدو شنبه در بازار امارات قیمت یک گرم طلای ۱۰ عیار ۷۸ درهم و ۷۷ فلس , طلای ۱۴ عیار ۱۱۰ درهم و ۲۴ فلس , طلای ۱۸ عیار ۱۴۱ درهم و ۷ فلس , طلای ۲۱ عیار ۱۶۵ درهم و ۳۰ فلس و یک گرم طلای ۲۲ عیار ۱۷۳ درهم و ۱۷ فلس بالغ به ثبت رسید.

این درحالی است که قیمت طلا دربازارهای امارات اوایل خرداد جاری شاهد کاهش ۳۵ درصد و سپس درنیمه این ماه افزایش حدود ۲۰ درصدی بود.

منابع بازار طلا در امارات عوامل این نوسان قیمت را تاثیر پذیری از بازارهای جهانی طلا در نتیجه تحولات جاری اقتصادی در آمریکا و اروپا می دانند.

این منابع یاد آور شدند ﺗﺸﺪﻳﺪ ﻧﮕﺮﺍﻧﻴﻬﺎﻱ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﻣﺎﻟﻲ ﻭ ﺑﺪﻫﻲ ﺩﺭﮐﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺍﺗﺤﺎﺩﻳﻪ ﻳﻮﺭﻭ ﻣﻮﺟﺐ کاهش ﺍﺭﺯﺵ ﻧﺮﺥ ﺑﺮﺍﺑﺮﻱ ﻳﻮﺭﻭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺩﻻﺭ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺩﺭ ماه جاری شد.

این منابع یادآور شدند کاهش ارزش یورو برابر دلار عامل مهمی برای تعیین نرخ طلاست بویژه آنکه بهای طلا در امارات و کشورهای بسیار دیگر با دلار آمریکا تعیین می شود.

خاورم * ۲۰۴۱*

.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۷۷۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.