ادامه واردات قاطر، نان خشک ، بند شلوار و آب پنیر!

در حالی که بسیاری از انتقادات به سوءمدیریت دولت قبل در عدم کنترل واردات، بجا و منطقی است اما آمارهای رسمی نشان می‌دهد در دولت یازدهم هیچ تغییری در مدیریت واردات کشور ایجاد نشده است.

به گزارش تراز ، در روزهای اخیر رسانه‌های حامی دولت یازدهم، فهرستی از کالاهای غیرضروری وارداتی در دولت‌های نهم و دهم منتشر کرده‌اند که جای هیچ دفاعی از عملکرد دولت قبل باقی نگذاشته است.

واردات ملاقه، بیل، سنگ پا، چوب اره، سنجاق قفلی، داس و … در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد که آمار آن در رسانه‌های حامی دولت یازدهم منتشر شده نشان می‌دهد در آن سال‌ها به علت عدم مدیریت مناسب، بخش زیادی از منابع ارزی کشور صرف واردات کالاهایی شده که تولید آن‌ها در داخل کشور میسر بوده است اما واردات بی‌رویه این اجناس، فرصت‌های شغلی فراوانی را از اقتصاد کشورمان گرفته است.

در حالی که بسیاری از انتقادات به سوءمدیریت دولت قبل در عدم کنترل واردات، بجا و منطقی است اما آمارهای رسمی نشان می‌دهد در دولت یازدهم هیچ تغییری در مدیریت واردات کشور ایجاد نشده و همچنان کالاهای عجیب و غریب و غیرضروری به کشور وارد می‌شود.

آمار گمرک از واردات ۵ ماه اول سال جاری حاوی ورود کالاها و اجناسی است که واردات آن‌ها در دولت قبل هنوز هم مورد شماتت حامیان دولت فعلی قرار می‌گیرد.

حامیان دولت فعلی، واردات این اجناس در دولت قبل را مسبب تعطیلی واحدهای صنعتی کوچک و بیکاری هزاران کارگر ایرانی، خارج شدن دلارهای حاصل از درآمدهای نفتی از کشور، ضربه به بنیاد تولید کشور و اشتغالزایی برای چینی‌ها می‌دانند.

اکنون این سؤال مطرح است که آیا تداوم واردات همین کالاها در دولت یازدهم، همان تبعات را به دنبال ندارد و به بنیاد تولید کشور ضربه نمی‌زند و موجب اشتغالزایی برای چینی‌ها نمی‌شود؟

ضمنا تفاوتی که میان دو دولت مذکور وجود دارد این است که دولت قبل از درآمدهای وافر ارزی برخوردار بود اما دولت فعلی از آن درآمدها هم بی‌بهره است؛ بنابراین تداوم واردات این اجناس در شرایط بحران درآمد ارزی کشور، بیشتر قابل شماتت است تا دوره وفور درآمدهای ارزی.

منبع: مشرق

ادامه واردات قاطر، نان خشک ، بند شلوار و آب پنیر!
© منبع : “ممتاز نیوز”

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.