ادبیات علمی- تخیلی با اکراه وارد کتابخانه ها می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

ادبیات علمی- تخیلی امروزه با توجه به وجود نقصانی با عنوان عدم ارتباط میان بخش تالیف و دانشگاه در این حوزه ادبی با اکراه وارد کتابخانه ها می شود.

محمد قصاع، نویسنده در گفتگو با خبرنگار بخش ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه امروزه ادبیات علمی- تخیلی با اکراه وارد کتابخانه ها می شود؛ افزود: مولفان در حوزه ادبیات علمی- تخیلی فقط و فقط به خاطر عشق و علاقه به این مبحث وارد می شوند.
وی گفت: امروزه عدم ارتباط بین بخش تالیف آثار علمی- تخیلی و دانشگاه ها تبدیل به نقصان حوزه ادبی مختص به این آثار در کشور شده در صورتی که اغلب نویسندگان بین المللی ادبیات علمی- تخیلی در زمره استادان دانشگاه قرار دارند.
این نویسنده در بخش دیگری از سخنان خود به علاقه خاص خود به  نگارش آثار علمی- تخیلی اشاره کرد و اظهار داشت: ژانر علمی- تخیلی را بر اغلب ژانرهای ادبی ترجیح می دهم زیرا این ژانر به عنوان نقطه تلاقی علم و  تخیل انسان را در زمانی جلوتر از حال نگه داشته و جذابیت خاصی دارد.
قصاع در ادامه گفت: در ایران در حوزه کودک کارهای تالیفی در ژانر علمی- تخیلی بسیار ضعیف بوده و در حوزه نوجوان اگرچه در خلق آثار ترجمه  ای تلاش فراوانی شده و آثار تالیفی نیز رو به ازدیاد هستند اما ترجمه به لحاظ اقتصادی از تالیف جلوتر است.
وی گفت: ادبیات علمی- تخیلی باید وارد کلاس های درس شود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.