ادعاهای جدید برعلیه مقامات دولتی در دادگاه امروز

خبرگزاری آریا – د س یکی از متهمان اصلی بخش مربوط به بخش استانداری پرونده اختلاس بیمه ایران در جلسه امروز اظهاراتی درباره م ر، م ت و برخی مسئولان دیگر بیان کرد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، در ابتدای جلسه قاضی سیامک مدیرخراسانی اتهامات د س را براساس مندرج در کیفرخواست به وی تفهیم کرد و گفت : آیا اتهامات مطرح شده در کیفرخواست را می پذیرید یا خیر؟ که متهم پاسخ داد نمی پذیرم.
قاضی مدیرخراسانی گفت: براساس اتهامات مطرح در کیفر خواست از خود دفاع کنید و مواظب اظهارات خود باشید.
د س نیز در دفاع از خود گفت:‌ اجازه دهید قبل از اینکه به دفاع از اتهامات مطرح شده در کیفرخواست بپردازم صحبت هایی را درباره ج الف که در دفاع از خود اظهاراتی درباره چک های دریافتی از من داشتند بیان کنم.
وی افزود: سال ۸۶ با ج الف آشنا شدم و توسط آقای ی د بود که وی نیز آن را تصدیق می کند.
وی افزود: ایشان به واسطه رابطه ای که با م ر رئیس وقت دیوان محاسبات داشتند چند بار بنده را به اتاق م ر بردند و گفتند من از دوستان م ر هستم و با آقای ش معاون م ر در آنجا صحبت کردند که وی نیز با ج الف صمیمی صحبت کرد.
د س اضافه کرد: ج الف به ش گفت من از نزدیکان م ر هستم و من نیز چون یک سری مشکلات در قوه قضائیه داشتم و حق من ضایع می شد خواهش کردم که اگر می توانند با من صحبت  و به من کمک کنند.
این متهم پرونده گفت: ج الف در آنجا ولم کرد و مدعی شد مثل پسرش است و از آنجا گرفتن پول شروع شد و ۵۰۰ میلیون تومان از من خواست و یک روز هم ج الف با آقای ی د به دفتر من آمدند و  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از من گرفتند و گفتند ۵۰۰ میلیون تومان به ش بدهیم تا مسئله را حل کند اما مسئله حل نشد و به ضرر من تمام شد و من تحت فشار بودم و با آبروی و حیثیت من در بانک بازی می کردند.
د س در ادامه گفت:‌ من در بانک ملت مشکل داشتم و وامی گرفته بودم که نمی توانستم پول را یک جا پرداخت کنم بنابر این نیاز به کمک داشتم و این در موقعی بود که بازار راکد بود و من نمی توانستم همه پول را یک جا پرداخت کنم ۱۲۰ تا ۱۵۰ درصد بابت وامی که از بانک ملت گرفته بودم وثیقه گذاشته بودم اما ایشان از این فرصت استفاده کردند و با کمک م ر در مجتمع قضایی پرونده ای علیه من تشکیل دادند تا به واسطه آن از من اخاذی کنند.
وی افزود: از آن موقع شروع کردند به پول گرفتن و مرا از زندان و روزنامه می ترساندند که آبرویم را می ریزند و مرا مجبور به پرداخت  وجوهی می کردند.
د س گفت: یک روز آقای ق رئیس وقت دادسرای مجتمع اقتصادی مرا به آنجا خواست و در آنجا قاضی شعبه ۴ را احضار کرد و گفت م ر به من زنگ زده و گفته کار ایشان (یعنی من را) حل کنید اما در واقع همه این کارها به شکل ظاهری بود و می خواستند این کار را ادامه دهند و از من اخاذی کنند و با عناوین مختلف از من اخاذی می کردند.
وی افزود: من از آبرویم می ترسیدم و می خواستم کارم به روزنامه ها کشیده نشود.

د س یکی از متهمان پرونده بخش استانداری دادگاه اختلاس از بیمه در ادامه اظهاراتش گفت: آنچه که به من فشار می آورد خود ج الف نبود بلکه سایه م ر بود.
قاضی مدیر خراسانی در ادامه خطاب به متهم گفت: شما اکنون دارید اسم می برید در حالیکه بینه ای برای صحبتهای خود ندارید.
قاضی مدیرخراسانی افزود: آیا ج الف خودش این ادعا را می کرد که از ناحیه م ر است یا اینکه از ناحیه م ر نیز شما تماس داشتید و به شما تهدیدی شد و یا اینکه صرفاً بنا بر ادعای ج الف بود؟
د س پاسخ داد: وی هم ادعا می کرد و می گفت مثل پسرش هستم و چون ما اکثراً آن روزها با هم بودیم و آقای ج الف دو تا موبایل داشتند که هر روز با م ر تماس می گرفتند و حتی آن روزها همه کارهای بیرونی آقای م ر توسط ج الف انجام می گرفت  بطور مثال مشکل استیضاح وزیری در مجلس را نیز آقای م ر با ج الف هماهنگ می کرد که به مجلس برود تا افراد مورد نظرش را هماهنگ کند.
قاضی مدیرخراسانی در ادامه گفت: این چیزی که شما می گویید هیچ ارتباطی به موضوع کیفرخواست ندارد بلکه قرار شد در قالب شکایتهای خود صحبت کنید و درباره مبلغی که ج الف از شما گرفته و در شکایت است صحبت کنید و یا درباره نحوه دریافت این مبالغ مطالبی را بگویید و شما به روابط ج الف با م ر کاری نداشته باشید اگر لازم شد این را با عنوان مطلع از شما سؤال می کنیم.
د س در ادامه گفت: رابطه ج الف با م ر بسیار نزدیک بود و حتی شماره حساب م ر را ج الف به من داد و من یک میلیارد و نیم پول به حساب وی واریز کردم.
قاضی پرسید به حساب کی ریختید؟
متهم گفت: به حساب م ر.
قاضی پرسید: این پول را بابت چی واریز کردید؟
متهم پاسخ داد: به من گفتند وی ( م ر)‌ این پول را لازم دارد.
متهم افزود: حتی پولهایی که از من می گرفتند گفتند م ر رئیس م که آن موقع رئیس مجتمع قضایی بود ، است و می تواند مسئله شما را در آنجا حل  و به آن رسیدگی کند.

د س در ادامه اظهاراتش گفت: ج الف رابطه اش با م ر خیلی نزدیک بود و خیلی کارها و مبالغ را به اسم م ر  از من گرفتند.
این متهم پرونده در ادامه افزود: حتی یک روز ج الف با همسر م ر به منزل ما آمدند.
د س ادامه داد: اینها پرونده را کش می دادند تا زمانی که من با یکی از مقامات قضایی که اسم نمی برم تماس گرفتم.
وی افزود: من یک ملک در ولنجک داشتم ج الف به من گفت این ملک را بده که من بدهم به آقای فلانی تا وی مسئله اقتصادی تو را حل کند و بعد از آن من با او تماس گرفتم و فکر می کردم این سند را ج الف به نام وی زده است اما وقتی تماس گرفتم و پرسیدم گفتند چنین چیزی نیست و سرت کلاه می گذارند و اگر می خواهی امتحان کنی یک نامه دیگر بنویس که من تقاضای وقت دارم و برای پرداخت بدهی ام مهلت می خواهم که من نیز این نامه را نوشتم و به ج الف دادم که دیدم باز متأسفانه کاری انجام نشد.
د س گفت: از آن موقع من تصمیم گرفتم شکایتی علیه وی مطرح کنم اول رفتم سازمان بازرسی کل کشور و چکهایی را که پرداخت کرده بودم پیش ز رفتم و به وی دادم ولی دو تا چک اصلی را که ج الف از من برای م ر درخواست کرده بود به آقای الف دادم.
متهم گفت: چندین بار در جلسات آقای ش نیز حضور داشتم که از دوستان مشترک من و ج الف بود و وقتی ش دید ج الف از من ۱۰۰  و ۲۰۰ میلیون تومان پول می گیرد یک روز که من و ش تنها بودیم به من گفت این پولها را برای چی به ج الف می دهی؟ که به وی گفتم: ایشان از من اخاذی می کند تا مشکل من را حل کند و هیچ کاری نیز تاکنون انجام نداده است و حتی همه این پولها را به اسم م ر از من می گیرد.
وی افزود: ش به من گفت من هماهنگ می کنم پیش م ر بروی که من با ش به ریاست جمهوری خدمت م ر رفتیم و کپی چک ها را به وی دادم و گفتم ج الف این کارها را انجام داده است. به م ر گفتم  ج الف خیلی خودش را به شما نزدیک می داند و حتی با همسر شما به منزل ما آمده است و زمانی که بچه های م ر از دوبی می آمدند با ماشین به استقبال آنها در فرودگاه می رفت و آنها را می آورد.
وی افزود: وقتی این مطالب را به م ر گفتم وی انکار کرد و گفت چنین مسئله ای نیست و من نیز کپی چکها را دادم.
این متهم پرونده افزود: بعد از چند روز دوباره ش با من تماس گرفت و گفت: آقای م ر می خواهد شما  را ببیند و وقتی به پیش م ر رفتم دیدم عصبانی به نظر می رسد و به من گفت چرا چک ها را به سازمان بازرسی کل کشور دادید در حالی که سازمان بازرسی کل کشور به من قول داده بود این چکها محرمانه بماند و هیچ جایی درز نکند.
وی افزود: نمی دانم آقای م ر از کجا مطلع شده بود.

د س در ادامه اظهاراتش گفت: در جلسه اولی که م ر را دیدم وی با آقای د مدیرعامل بانک ملت تماس گرفتند و به وی گفتند چرا این کاری که گفته بودم انجام نداده  و مشکل را حل نکرده اید؟ که منظور ایشان از این کار مشکل من بود.
این متهم پرونده افزود: م ر به د گفت به تو گفته بودم مشکلش را حل کنید و آقای د نیز در پشت تلفن گفتند حتماً این مشکل را حل می کند و وقتی م ر تلفن را قطع کرد گفت د پر رو شده و باید برش دارم اما ش گفت نه حالا بگذار بماند.
د س در ادامه گفت: در جلسه دوم م ر از بابت چکهایی که به سازمان بازرسی داده بودم عصبانی شدند و گفتند چرا این کار را کردی؟ و بعد از آن با آقای ت تماس گرفتند.
د س گفت: چکها همه کپی و سفید هم بود که در آن جلسه آقای ش گفتند من باید به مهمانی بروم که بعد از آن من ماندم با آقای م ر و بعد از آن از من خواستند اسم اشخاص دیگر را در چک بنویسم و گفتند اسم من در چکها نباشد و به من گفتند چکها را بیشتر به اسم آقای الف م بنویس و اسم وی بیشتر باشد و به اسم اشخاص دیگر که بنده را مجبور کردند به اسم آنها نیز بنویسم.
وی افزود: قاضی خطاب به متهم گفت مقداری واضح تر صحبت کنید اصلاً مطالب شما واضح نیست.
د س در ادامه گفت: بعد از آن ت و  د آمدند به دفتر م ر و ایشان مطلب را گفتند که ج الف این کار را کرده است و گفتند ج الف را حتماً پیدا کنید بعد که ج الف را گرفتند.
قاضی در ادامه از متهم پرسید : شما جمعاً چقدر به ج الف پرداخت کردید؟
متهم پاسخ داد: جمعاً ۱۲ میلیارد و خرده ای تومان بوده که از طریق چک بود و نزدیک دو میلیارد تومان نیز نقداً به وی دادم و یک ماشین لندکروز نیز به اسم آقای ت از من گرفتند و یک ساختمان ۵ ـ ۶ میلیارد تومانی در ولنجک از من گرفتند.
قاضی در ادامه گفت: اساس کار شما با ج الف از سال ۸۶ تا اواخر سال ۸۷ ادامه پیدا کرد. ج الف در این مدت کاری برای شما انجام داد؟
متهم پاسخ داد : تا زمانی دستگیری هیچ گونه کاری نه وی برای من انجام داد و نه هیچ کاری را آقای م ر انجام دادند.
قاضی پرسید: شما می گویید که مدام مبالغی را به وی پرداخت کرده اید وقتی کاری برای شما انجام نشد به چه دلیل شما پرداختها را انجام دادید.
متهم پاسخ داد: در فشار بودم.
قاضی پرسید: چه فشاری؟ شما می گویید که ج الف مدام این پول را می گرفت و هیچ کاری انجام نمی داد عقل سلیم می گوید وقتی شما این همه پول را پرداخت کردید ج الف برای شما باید کاری انجام دهد و یا ساختمان ۶ میلیاردی و ماشین لندکروز را به وی بدهید وی باید یک کاری برای شما انجام دهد تا شما این پرداختها را ادامه دهید اکنون شما بر اساس صحبتهای خود ۲۰ میلیارد تومان به وی داده اید وقتی کاری نکرده است کدام عقل سلیم این را قبول می کند؟ و کدام عقل سلیم می گوید که این ۲۰ میلیارد تومان را به وی بدهید.
متهم گفت: خودم هم قبول دارم که اشتباه کرده ام و کارم اشتباه بوده.

د س یکی از متهمان پرونده بخش استانداری دادگاه اختلاس از بیمه ایران  در ادامه اظهاراتش گفت: مدام بنده را با روزنامه و زندان می ترساندند و من نیز از آبرویم می ترسیدم.
 قاضی مدیرخراسانی از متهم پرسید ج الف این ادعا را دارد که با شما معامله کرده است.
متهم پاسخ داد: اصلا این ادعا را قبول ندارم و وی تاکنون سه مورد ادعا داشته بعد از دستگیری در دادسرا ادعا کردند که ۲۵ میلیون تومان تخمه به من داده اند و حتی در مرحله ای دیگر در بازپرسی در مواجهه حضوری گفتند ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان نقد به من داده اند که قاضی رشادتی وقتی از وی سوال کردند به چه طریقی این پول را به دست آورده ای و منشاء آن از کجا بوده است ج الف گفت از طریق فروش تخمه این پول را به دست آورده و هیچ سندی نیز ندارد.
د س گفت: من این ملک را خیلی قبل از آشنایی با ج الف خریدم و این به راحتی قابل اثبات است .
قاضی پرسید سرقت مدارک را که ج الف ادعا می کند شما قبول دارید؟
متهم پاسخ داد: نه من قبول ندارم  داستان ربطی به اسناد ندارد  ایشان در پشت ماشینش همیشه اسلحه داشت که یکی از کارمندهای من آن را دیده بود و حتی در یک مورد نیز کارمندم با ج الف با هم به منطقه ای در اختیاریه رفته بودند که ج الف با اسلحه وارد منزل شده بود  و کارمندم می گفت من ترسیدم و این گزارش را به وزارت اطلاعات داده ام.
قاضی در ادامه پرسید : ج الف ادعا دارد که با مسئولان ارتباط دارد آیا خود شما ج الف را نزد مسئولان دیده بودید یا خیر؟
د س پاسخ داد: ج الف هر دفعه که با م ر تلفنی حرف می زد برای من مشخص بود و آقای م ر حتی دو بار نیز تلفنی با من صحبت کردند .
قاضی پرسید : یعنی شما ج الف را نزد هیچ یک از مسئولان ندیده اید؟
متهم گفت نه خیر و تنها آقای ت را چند دفعه به دفتر من آوردند و حتی پسر آقای الف را به دفتر من آوردند و حتی با آقای ب نیز تماس می گرفت.
قاضی پرسید: با چه عنوانی این افراد را به دفتر شما می آوردند ؟
متهم پاسخ داد: آقای ت را قبل از اینکه استاندار شود به دفتر من آوردند و با هم صحبت هایی داشتند که من نیز در این جلسات بودم اصلا قد و قواره ت به استانداری نمی خورد.  قاضی در این میان گفت این به شما ربطی ندارد که قد و قواره ت به استانداری می خورد یا خیر؟
متهم پاسخ داد: به واسطه ارتباط با م ر ایشان  استاندار شد.
قاضی گفت: شما در این خصوص صحبت نکنید  و تنها بگویید در چه زمینه ای با آقای ت صحبت می کردید.
متهم پاسخ داد: من صحبتی نمی کردم و تنها در جلسه شان (ج الف و ت ) می نشستم.
قاضی پرسید: برای چه شما را به این جلسات می بردند؟
متهم پاسخ داد : برای اینکه نشان دهند با مقامات و افراد مهم در ارتباط هستند.
قاضی پرسید: این آقایانی که شما ادعا می کنید ج الف با آنها در ارتباط بود وعده و وعیدی نیز برای حل مشکلات شما دادند.
متهم پاسخ داد:‌ هیچکدامشان این وعده را ندادند.
قاضی پرسید: این یک و نیم میلیارد تومانی که به حساب م ر  واریز کردید سندی دارید؟
متهم پاسخ داد: یک چک دارم که آن را نیز  داخل پرونده در سازمان بازرسی کل کشور گذاشتم و بعد از دستگیری تمام این موارد را هم به سازمان بازرسی کل کشور و هم به مقامات قضایی گفتم که توسط آقای م ر از من کلاهبرداری کرده اند و حتی از زندان  شکایتنامه ای علیه آقای م ر بابت مشارکت در کلاهبرداری تنظیم کردم  اما در جلسات دادگاه به این مسئله رسیدگی نشد.
وی افزود: اگر اسم آقای م ر مطرح نبود من ریالی به ج الف پرداخت نمی کردم.
قاضی پرسید: شما یادتان هست چه تاریخی این پول را پرداخت کردید ؟
متهم پاسخ داد: نه متاسفانه یادم نیست اما در چک تاریخ آن ذکر شده که نزد حفاظت اطلاعات است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.