ادعاهای وقیحانه و مضحک یک عضو مجمع روحانیون

۲۳ آبان ،

اصلاح‌طلبان اینگونه گذشت و سعه صدر نظام را پاسخ می‌دهند

مجدی انصاری در حالی مدعی پایبندی به قانون اساسی شده که بسیاری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در جریان فتنه ۸۸ رسما علیه بسیاری از اصول قانون اساسی و مبانی نظام از جمله جایگاه ولایت فقیه، شورای نگهبان و … وارد عرصه شدند و بدون ارائه کوچکترین سندی دال بر وقوع تقلب در انتخابات، با اردوکشی خیابانی و با به آتش کشیدن شهر و امنیت مردم، خواستار ابطال انتخاباتی شدند که به صورت کاملا قانونی برگزار شده بود.

به گزارش تفسیری حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ مجید انصاری عضو مجمع روحانیون در گفت‌وگویی تفصیلی با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب، اظهاراتی تامل‌برانگیزی را مطرح می‌کند که جای بررسی دارد.

انصاری در بخشی از این گفتگو بدون اشاره و توجه به خواست مردم در حماسه ۹ دی برای محاکمه سران فتنه می‌گوید: حتما از جناب آقای میرحسین موسوی و آقای کروبی باید رفع حصر شود و این مطالبه جدی و دائمی اصلاح‌طلبان است.
 

وی در بخش دیگری از گفتگو اعلام کرده: ما به هیچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاکمیت نبوده و نیستیم. چراغ را ما باید سبز کنیم. ‏

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه بیان می‌کند: نگاه ژورنالیستی به سخنان آقای خاتمی سبب شد که از اظهارات ایشان، شروط خاتمی تلقی شود.

انصاری در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شده: در آن فضا(سال ۸۴) هر کسی ‏در مقابل آقای هاشمی قرار می‌گرفت برنده انتخابات می‌شد. بنابراین در تحلیل‌ها نباید گفت که گفتمان اصولگرایی پیروز شد و ‏گفتمان اصلاح‌طلبی شکست خورد. شیوه تبلیغی تخریب‌گرایانه توام با ناشی‌گری جریان اصلاح‌طلب سبب پیروزی آقای احمدی‌‏نژاد در انتخابات شد البته از حق هم نباید گذشت که شعارهای محوری‌ای که آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات۸۴ مطرح کردند ‏شعارهای عامه‌پسند و عامه‌فهمی بود که با گفتمان انقلاب انطباق داشت اگرچه بعدها ملاحظه کردیم که این شعارها تحقق پیدا ‏نکرد. مهرورزی، عدالت، ساده زیستی، پاک‌دستی و امثال اینها شعارهای جذابی بود… ‏

این عضو مجمع روحانیون مبارز در قسمتی دیگر از این گفتگو بدون اشاره به عدم اقبال توده‌های مردم در ادوار قبل انتخابات به خصوص انتخابات نهم و دهم ریاست‌جمهوری، انتخابات مجلس هفتم، هشتم و نهم مجلس و … مدعی شده که شک ندارم که اصلاح‌طلبان پیروز ‏انتخابات خواهند بود!

و البته این ادعای قابل توجه انصاری در حالیست که تا انتخابات ریاست جمهوری آتی چیزی حدود ۷ ماه باقی مانده و آقای انصاری باید اعلام کنند که براساس کدام نظرسنجی پروزی اصلاح‌طلبان را نوید می‌دهد چناچه در جریان فتنه ۸۸ نیز اصلاح‌طلبان این اشتباه استراتژیک را مرتکب شدند و آتش تهیه فتنه ۸۸ را با کلیدوارژه “تقلب” تدارک دیدند.

انصاری در ادامه می‌گوید: ما در مجمع روحانیون مبارز، نظام جمهوری اسلامی را قبول داریم. ما قانون اساسی موجود را قبول داریم. ما حرکت‌های ‏براندازانه را رد می‌کنیم. ما معتقد به اصلاحات در داخل نظام با همین ساختار موجود هستیم. این مسائل را بارها و بارها آقای خاتمی ‏و دوستان اصلاح‌طلب با صدای بلند گفته‌اند. اگرچه ما قانون اساسی را وحی منزل نمی‌دانیم اما معتقدیم که با همین قانون اساسی و ‏بدون اعمال اراده شخصی و برخورد گزینشی می‌توان تامین منافع ملی را داشت و می‌توان چهره‌یی دموکراتیک از نظام به نمایش ‏گذاشت.

انصاری در حالی مدعی پایبندی به قانون اساسی شده که بسیاری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در جریان فتنه ۸۸ رسما علیه بسیاری از اصول قانون اساسی از جمله جایگاه ولایت فقیه، شورای نگهبان و … وارد عرصه شدند و بدون ارائه کوچکترین سندی دال بر وقوع تقلب در انتخابات، با اردوکشی خیابانی و با به آتش کشیدن شهر و امنیت مردم، خواستار ابطال انتخاباتی شدند که به صورت کاملا قانونی برگزار شده بود.
 
این عضو مجمع روحانیون مبارز البته در ادامه مصاحبه خود اذعان داشته: آقای احمدی‌نژاد از دل جریان اصولگرایی بیرون آمد. اصولگرایان در انتخابات شورای شهر دوم وارد بازی شدند و از دل آن ‏شورای شهر جریان جدیدی با همان تفکر اصولگرایی و همراهی اصولگرایان به نام آبادگران بیرون آمد و شورای شهر را در ‏دست گرفت و آقای احمدی‌نژاد شهردار جریان اصولگرا بود. ابتدای ورود آقای احمدی‌نژاد به سطوح بالای مدیریتی کشور از سکوی ‏اصولگرایان در شورای شهر دوم شکل گرفت.

وی با طرح ادعای تخریب هاشمی در سال ۸۴ می‌افزاید: خط تخریب ناجوانمردانه بود و با تقابل‌سازی میان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای احمدی‌نژاد با طرح چند مساله روحانی بودن و ‏نبودن، پیر بودن و نبودن رو به تخریب‌هایی آوردند که واقعا بی‌سابقه بود. برای مثال سخن از اشرافی‌گری کردند و همزمان ‏شعارهایی را آقای احمدی‌نژاد تحت عنوان ساده زیستی، مردمی بودن، عدالت، فیلم انتخاباتی و سبک برخورد با مساله انتخابات ‏مطرح کرد که فضای دوقطبی بین آقای هاشمی و آقای احمدی‌نژاد ساخته شود و جریان تندروی مقابل آیت‌الله هاشمی در یک شوی ‏تبلیغاتی و در یک فضای به‌شدت ملتهب و غبار‌آلود تبلیغاتی توانست آقای هاشمی را کنار بزند. در آن فضا به نظر من هر کسی ‏در مقابل آقای هاشمی قرار می‌گرفت برنده انتخابات می‌شد. بنابراین در تحلیل‌ها نباید گفت که گفتمان اصولگرایی پیروز شد و ‏گفتمان اصلاح‌طلبی شکست خورد. شیوه تبلیغی تخریب‌گرایانه توام با ناشی‌گری جریان اصلاح‌طلب سبب پیروزی آقای احمدی‌‏نژاد در انتخابات شد. البته از حق هم نباید گذشت که شعارهای محوری‌ای که آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات۸۴ مطرح کردند ‏شعارهای عامه‌پسند و عامه‌فهمی بود که با گفتمان انقلاب انطباق داشت اگرچه بعدها ملاحظه کردیم که این شعارها تحقق پیدا ‏نکرد. مهرورزی، عدالت، ساده زیستی، پاک‌دستی و امثال اینها شعارهای جذابی بود… ‏

مجید انصاری ضمن اتنقاد از عملکرد دولت احمدی‌نژاد اینگونه بیان می‌کند که از مدت‌ها پیش معتقد بوده که روش و مدیریت اقتصادی آقای احمدی‌نژاد برای کشور مشکل‌زا خواهد بود و کشور با این سبک مدیریتی ‏به بن‌بست می‌رسد. در سال ۸۵ در دیداری با ایشان، مشفقانه و دوستانه صحبت کردم و گفتم که کنار گذاشتن علم اقتصاد، زیر ‏سوال بردن همه دستاوردهای نظام و انتصاب برخی اشخاص نامناسب مشکلات زیادی برای کشور به وجود می‌آورد. از سوی دیگر ‏گفتمانی که آقای خاتمی در سیاست خارجی با عنوان تعامل با کشورهای خارجی انتخاب کرده و توانسته بود اعتماد جهانیان را ‏به ایران و انقلاب ایرانیان جلب کند با تغییر گفتمان هزینه‌های بسیاری را در پرونده هسته‌یی که تا پیش از این نظام کار خودش ‏را به بهترین وجه داشت انجام می‌داد به وجود آورد.

وی البته در بخش کوتاهی از این مصاحبه نیم‌نگاهی نیز به کرده دوستان افراطی اصلاح‌طلب خود داشته و به آنها توصیه می‌کند که جریان اصلاح‌طلب باید مراقب اشخاص افراطی، عناصر نفوذی احتمالی، شعارهای ‏بدلی و جریان‌های برانداز و اقدامات براندازانه باشد. ما طی چند سال قبل همواره از ناحیه کسانی که کمترین نسبت را با اصلاحات ‏و اصلاح‌طلبان داشته‌اند بیشترین ضربه را خورده‌ایم؛ چرا که غیر مسوولانه سخن گفته‌اند و جناح رقیب سخن غیرمسوولانه یک ‏نفر را به حساب کل جریان اصلاحات گذاشته است و غیرمنصفانه سعی کرده هر نارسایی که از ناحیه یک فرد دست چندم اصلاح‌طلب مطرح شده را به حساب کل جریان اصلاح‌طلب و سران این جریان بگذارد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.