ادعای بی اساس غرب برای بازدید از فردو پایه عقلی و منطقی ندارد

۰۱ تیرماه ۱۳،

محمودی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس سیاست‌خارجی گفت: بستن فردو از لحاظ حقوقی و سیاسی هیچ جایگاهی ندارد.

 ” محسن محمودی “در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درخواست  آژانس مبنی بر بستن فردو گفت: این مسئله بر اساس قوانین حقوق بین‌الملل و منشور آژانس هسته‌ای ناعادلانه بوده و هیچ کشوری به لحاظ امنیتی اجازه بازدید از این سایت را ندارد.
 
وی ادامه داد: ایران مطمئن است این درخواست آژانس می‌تواند به سایر اماکن نظامی تسری پیدا کند و تمام سایت‌های نظامی در لیست بازرسی‌ها قرار گرفته و هیچ تضمینی برای درخواست‌های دیگر آنها مبنی بر بازدید از سایت‌ها وجود ندارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: از لحاظ حقوقی و سیاسی بستن فردو هیچ جایگاهی ندارد، آنها بدون هیچ پایه عقلی و منطقی ادعای بستن فردو را دارند و برای مجبور کردن ایران به بازرسی از سایت‌های نظامی این درخواست را ارائه کرده‌اند.
 
محمودی با اشاره به هدف آژانس در مورد بازدید از سایت‌های نظامی و هسته‌ای گفت: قانون تسری بهترین جواب بوده و اگر ایران با این درخواست آژانس موافقت کند، راه را برای بازرسی از تمامی اماکن نظامی باز کرده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بستن فردو در مبنای آژانس جایگاهی ندارد و بررسی این موضوع باید توسط حقوق بین‌الملل، تعاملات دوجانبه و گفتگو انجام شود و این نکته‌ای است که در آینده می‌تواند موضوعی مهم برای مذاکرات ۱+۵ باشد و قطعا در راس گفتگوها قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.