ادعای رویترز: آمریکا، محموله نقت ایران را توقیف کرده است

خبرگزاری رویترز مدعی شد ایران در پاسخ به اقدام آمریکا در تصرف یک نفتکش، کشتی نفتی ادوانتج سوئیت را توقیف کرد.

ادعای رویترز: آمریکا، محموله نقت ایران را توقیف کرده است

به گزارش ممتاز نیوز، مقامات آمریکا در روز‌های اخیر دستور دادند یک نفتکش حامل نفت خام ایران به سمت آمریکا تغییر مسیر دهد. به اعتقاد این مقامات این مسئله موجب شد ایران تصمیم به توقیف یک نفت کش عازم آمریکا در روز پنج شنبه بگیرد.

سه نفر که گزارش این حادثه را دریافت کرده اند گفتند آمریکا اقدام به توقیف یک کشتی حامل نفت خام ایران کرده بود که ابتدا قرار بود به سمت چین برود. هدف از این اقدام تشدید اجرای تحریم‌های اعمالی علیه دولت ایران بود.

نیروی دریایی ایران تلاش کرده بود این نفت کش را بعد از تغییر مسیر دنبال کند، اما موفق نشده بود.

این افراد گفتند وزارت دادگستری آمریکا این نفت کش موسوم به سوئز راجان را به موجب حکم دادگاه با همکاری دست کم یک شرکت دخیل در امور این کشتی توقیف کرد.  وزارت دادگستری آمریکا به درخواست ها برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداد.

اقدام آمریکا در خصوص کشتی سوئز راجان که پیشتر گزارش نشده بود اطلاعات تازه‌ای را در خصوص تصمیم ایران برای تصرف کشتی ادوانتج سوئیت به دست می‌دهد که یک نفت کش حامل نفت خام کویت بود که تحت اجاره شرکت شورون عازم آمریکا بود.

اقدام آمریکا به توقیف نفت کش ایران این پرسش را بر می‌انگیزد که آیا عاملان دریایی مرتبط با آمریکا هشدار کافی را در خصوص افزایش مخاطره برای راندن کشتی‌هایی نظیر ادوانتج سوئیت به سمت ایران دریافت کرده اند یا خیر.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.