ادعای سازمان جهانی بهداشت بر صعودی بودن کرونا در اروپا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: روند شیوع کرونا در اروپا همچنان صعودی است.

ادعای سازمان جهانی بهداشت بر صعودی بودن کرونا در اروپا

به گزارش ممتاز نیوز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که قاره اروپا هفته گذشته با رشد هفت درصدی در شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا تنها منطقه‌ای بود که افزایش شمار موردهای ابتلا به این ویروس را تجربه کرد.

در ارزیابی هفتگی سازمان جهانی بهداشت از وضعیت شیوع بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» در سطح جهان آمده است که دو میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی هفته گذشته شناسایی شد. بنا به همین گزارش بیش از ۴۶ هزار نفر نیز هفته گذشته بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» جان باختند.

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا هفته گذشته در دو قاره اروپا و آمریکا به ثبت رسید.

کشورهای بریتانیا، روسیه و ترکیه بیشترین موارد ابتلا به «کووید ۱۹» در اروپا را داشتند. این برای سومین هفته پیاپی است که اروپا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو است.

رکورد شناسایی موارد جدید ابتلا به «کووید ۱۹» در روسیه طی هفته گذشته چند بار شکسته شد. میزان ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا نیز طی هفته گذشته از ماه ژوئیه (تیر/مرداد) بی‌سابقه بود.

روسیه با ثبت بیش از ۲۲۵ هزار مرگ بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» بیشترین قربانی را بر اثر همه‌گیری این بیماری در اروپا داشته است. مقامات روسیه به دلیل نگرانی‌ شهروندان از اثرات جانبی واکسن کرونا برای واکسینه کردن جمعیت این کشور با مشکل روبرو شده‌اند. تاکنون تنها ۳۲ درصد از جمعیت روسیه به طور کامل در برابر «کووید ۱۹» واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.