ادعای عجیب طراح ارشد محصولات اپل: هدف اپل پول درآوردن نیست!

جاناتان آیو (Jonathan Ive)، رئیس بخش طراحی صنعتی محصولات اپل طی بیانیه ای اعلام کرد: ما از درآمدهای خود رضایت داریم، اما هدف اصلی ما پول درآوردن نیست. شاید این حرف ها کمی متظاهرانه به نظر برسد، اما واقعیت دارد. هدف ما و آنچه که ما را هیجان زده می کند و سر ذوق می آورد تولید محصولات با کیفیت است. اگر در طراحی محصولات خود درست عمل کنیم و در مسیر صحیحی گام برداریم، مردم از محصولات ما استقبال خواهند کرد و ناگفته پیداست که ما هم سود می کنیم و درآمد خوبی به دست می آوریم.
آیو در ادامه گفت: اپل در دهه ۹۰ در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، اما از شرکت های پیش پا افتاده درس های بسیار مهمی گرفتیم. بازگشت استیو جابز به اپل در سال ۱۹۹۷ برای درآمدزایی نبود؛ او پیش از هرچیز بر این باور بود که محصولات اپل در آن زمان کیفیت لازم را نداشت و باید کاری در این مورد صورت می گرفت. فرهنگی که جابز با خود به اپل بازگرداند، اساسا خلق ایده ها و محصولات بهتر و بهتر بود. رویکرد جابز با رویکردهای کلان مدیریتی اپل پیش از او که اساسا روی کاهش هزینه ها و درآمدزایی استوار بود تفاوت زیادی داشت و همین رویکرد، اپل را به باارزش ترین شرکت فناوری حال حاضر دنیا تبدیل کرد.
نایب رئیس بخش طراحی صنعتی اپل در مورد اهمیت طراحی محصولات اینچنین گفت: به نظر من طراحی اهمیت زیادی ندارد. طراحی محصولات یکی از پیش شرط های موفقیت است و ارایه نوآوری و یک طراحی خوب کار دشواری است. ما خیلی از طرح هایی به آن علاقه مند هستیم را رد می کنیم و تمرکز خود را روی توسعه دامنه محدودی از طرح ها قرار می دهیم تا اینگونه همیشه یک گام از رقبای خود جلو باشیم.

نسترن صائبی / Wired
40321

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.