ادعای چین: یک پرنده ناشناس در آسمان ما ظاهر شد

چین مدعی شد یک “شیء ناشناس” وارد حریم هوایی‌ این کشور شده و پکن آماده شلیک به این شیء است.

ادعای چین: یک پرنده ناشناس در آسمان ما ظاهر شد

به گزارش ممتاز نیوز، آسوشیتدپرس یکشنبه شب گزارش داد، سرنگونی یک بالون تحقیقاتی چینی در نزدیکی سواحل کارولینای جنوبی در هفته گذشته منجر به افزایش تنش میان پکن و واشنگتن شد.

حال، به گفته مقامات چینی گزارش شده است که یک شیء پرنده ناشناس بر فراز آب‌های چین در نزدیکی یک پایگاه دریایی بزرگ مشاهده شده است.

مقامات چین گفتند که در حال آماده شدن برای سرنگونی این شیء هستند.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز نیز روز یکشنبه گزارش داد که مقامات محلی دریانوردی در استان شاندونگ در شرق چین اعلام کردند که یک “شیء پرنده ناشناس” را در آب‌های نزدیک شهر ساحلی ریژائو مشاهده کرده‌اند.

سایر رسانه‌ها گزارش دادند که بشقاب پرنده‌ای در نزدیکی چینگدائو، جایی که پایگاه دریایی جیانگ‌ژوانگ واقع است، مشاهده شده است.

یکی از مقامات سازمان توسعه دریایی به Paper، یکی دیگر از رسانه‌های خبری چین، گفت که “مقامات مربوطه” در حال آماده شدن برای شلیک به این شیء هستند.

مشاهده این شیء و گزارش چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که جت‌های جنگنده آمریکایی مدعی شدند چند شیء ناشناس را بر فراز کانادا و آلاسکا سرنگون کرده‌اند. یک هفته قبل، ارتش آمریکا یک بالون چینی مشکوک را در سواحل کارولینای جنوبی پس از عبور از ایالات متحده شلیک کرد.

دولت بایدن اذعان کرد که از این بالون برای نظارت استفاده می‌شده است. چین مدعی است که بالون در یک ماموریت تحقیقاتی هواشناسی بوده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.