ادعای کشف داروی بیماران ام‌اس کذب است

اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انتشار یافتن اطلاعیه ای، ادعای مخترع دشتستانی مبنی بر کشف داروی بیماران ام اس و تایید این دارو در این دانشگاه را تکذیب کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ درپی درج خبری در بعضی از رسانه ها مبنی بر درمان بیماران MS  توسط مخترع دشتستانی و ادعای وی مبنی بر این که این دارو پس از انجام تست های لازم مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفته و درحال طی مراحل ثبت اختراع است، روابط عمومی این دانشگاه با انتشار یافتن اطلاعیه ای ادعای این فرد را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.

بنابر این گزارش؛ متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع هم‌وطنان گرامی می‌رساند:

۱-      ثبت هرگونه داروی تازه مستلزم طی مراحل خاص و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح بوده و تنها پس از انجام کارآزمایی‌های گسترده بالینی و فرآیندهای کنترلی سختگیرانه میسر می‌باشد و صرف وجود بعضی تصورات و فرضیه‌ها در این خصوص، نمی‌تواند بعنوان مجوزی برای تجویز دارو باشد.

۲-      تجویز هر دارو و فرآورده الزاماً باید توسط پزشک واجد صلاحیت صورت گیرد و در غیر اینصورت مصداق کامل دخالت غیر قانونی در امور پزشکی تلقی گردیده و می‌تواند سبب بروز عوارض غیر قابل برگشتی برای بیماران گردد.

۳-      نامبرده برای بررسی داروی مجهول الهویه مورد ادعا تا کنون به هیچ یک از معاونت‌های دار و غذا، معاونت پژوهشی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مراجعه ننموده و به پیگیری‌های روابط عمومی دانشگاه برای ارایه مجوز‌های لازم هیچ گونه پاسخی نداده است.  

۴-      به رغم ادعای ایشان مبنی بر همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز، دانشگاه مزبور از همکاری با نامبرده اظهار بی اطلاعی نموده و هرگونه همکاری را رد کرده است.

بدین وسیله از کلیه هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود در برخورد با تبلیغات در امور پزشکی، بهداشتی و دارویی قبل از هر چیز با اشخاص صاحب‌نظر و ذیصلاح مشورت نمایید.

شایان ذکر است حق پیگیری‌های قانونی در این خصوص برای این دانشگاه محفوظ بوده و در اسرع وقت اقدامات لازم به‌ انجام خواهد رسید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.