ادعا نمی‌کنیم اقدامات غیر قانونی به صفر رسیده باشد/ از نقد صحیح استقبال می‌کنیم

فروردین ۱۴۰۳

معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران گفت: نسبت به دوره‌های زمانی قبل با کاهش ساخت و ساز غیر مجاز هم در کیفیت و هم در کمیت مواجه‌ایم اما ادعا نمی‌کنیم به صفر رسیده باشد.

جاوید در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتقاد شورای شهر در خصوص ساخت و سازها گفت:‌شورای اسلامی شهر تهران وظیفه نظارت و حمایت از همکاران شهرداری را دارد و ما هم از نقد و نظارت صحیح استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است از زاویه دیگر گزارش به شورا برسد که اگر بررسی دقیق‌تری بشود ابهامات به وجود آمده برطرف خواهد شد.
وی اظهار داشت: در کلان شهر تهران با جمعیت قریب به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شب و بیش از ۱۲ میلیون نفر در روز و یک میلیون ملک طبیعتا نمی‌شود ادعا کرد که اقدامات غیر قانونی را به صفر رساند ولی نسبت به دوره‌های زمانی قبل با کاهش ساخت و ساز غیر مجاز هم در کیفیت و هم در کمیت مواجه بوده‌ایم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: حریم شهر تهران هم حریم گسترده‌ای است اما شرکت شهربان و حریم بان توانسته بخشی از ساخت و سازها را کنترل کند و به مرور زمان زمینه کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز فراهم خواهد شد.
جاوید تمامی ساخت و سازها را در چارچوب طرح تفصیلی عنوان کرد و ادامه داد: چه ساختمان‌های بلند مرتبه که ۱۲ طبقه و بیشتر روی زمین و چه ساختمان‌های غیر بلند مرتبه همگی فرآیند و توده گذاری ساخت و ساز تراکم ملاک عمل و تعداد طبقات در طرح تفصیلی جدید بنابر فرآیند قانونی طرح اجرامی‌شود.
معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد:‌از ابتدای سال ۹۱ هیچ اقداماتی خارج از چارچوب نظری و سامانه مکانیزه طرح تفصیلی اعمال نشده و تمام آنچه اعمال شده براساس طرح تفصیلی بوده است./ ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.