ادغام آزمون‌های وزارت بهداشت امکان پذیر نیست

ادغام آزمون‌های وزارت بهداشت امکان پذیر نیست

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به طرح پذیرش متمرکز دانشجو و ایجاد نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو، گفت: آزمون‌های وزارت بهداشت با توجه به تخصصی بودن به هیچ وجه امکان یکپارچه‌ شدن با وزارت علوم را ندارند.

 مرضیه وحید دستجردی، با بیان اینکه آزمون‌های علوم پزشکی با آزمون‌های دیگر چون کنکور و غیره متفاوت است، اظهار کرد: از آنجا که آزمون‌های وزارت بهداشت، آزمون‌های تخصصی، حرفه‌ای و فوق‌ تخصصی است، به هیچ وجه امکان یکپارچه‌ شدن با آزمون‌های وزارت علوم و سازمان سنجش را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید آزمون‌های وزارت بهداشت به صورت تخصصی طراحی شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طراحی سوالات آزمون‌های وزارت بهداشت بسیار تخصصی است و علی‌رغم وجود بانک سوال از اساتید بسیاری از سراسر کشور استفاده می‌شود، این امکان را به ما نمی‌دهد که با آزمون‌های وزارت علوم که در سطوح ساده‌تر هستند، هماهنگ شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد‌: برنامه‌های وزارت بهداشت در برگزاری آزمون‌ها با توجه به اینکه وزارتخانه‌ای جدا و دارای مرکز سنجش بسیار مجهزی است و سیستم آزمون پیشرفته و پیچیده‌تری دارد، متفاوت است.

دستجردی با اشاره به تفاوت در طراحی سوال و برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت با دیگر آزمون‌ها، گفت: آزمون‌های وزارت بهداشت علاوه بر کتبی بودن، برخی اوقات به صورت شفاهی، مصاحبه‌ای و با شیوه‌هایی چون آسکی برگزار می‌شود و بنابراین باید توسط عوامل وزارت بهداشت برگزار شود.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.