ادغام اشتباه بود / وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی مجدداً جدا شوند

چکیده: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت بیشتر در حوزه تنظیم بازار و امور بازرگانی فعال است، گفت: هم اکنون تعداد ساختمان‌ها و نیروهای کار وزارت صنعت به اندازه دو وزارتخانه سابق است و اتفاق خاصی پس از ادغام نیفتاده است.

روح الله عباسپور با اشاره به تأخیر ایجاد شده در ارائه لایحه شرح وظایف وزارت صنعت از سوی هیأت دولت به مجلس اظهار داشت: ادغام این وزارتخانه‌ها کار درستی نبود. در حال حاضر خیلی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی کار اشتباهی بوده و بهتر است این وزارتخانه‌ها از یکدیگر جدا شوند.

وی تصریح کرد: ادغام با هدف کوچک‌سازی دولت و کم کردن هزینه‌های دولت صورت گرفت در حالی که هم اکنون ساختمان‌های دو وزارتخانه سابق به همان صورت قبل وجود دارند، نیروهای کار وزارتخانه به تعداد نیروهای قبلی دو وزارتخانه است و تعداد معاونان وزیر نیز کاهش قابل توجهی نداشته است.

عباسپور ادامه داد: پس از ادغام، اتفاق خاصی نیفتاده و حوزه کاری دو وزارتخانه سابق نیز ضعیف‌تر شده است.

وی تأکید کرد: وزارت صنعت در حال حاضر بیشتر در حوزه تنظیم بازار و امور بازرگانی فعال است و توجه زیادی به بحث تولید و صنعت نمی‌شود،در حالی که امسال به عنوان سال حمایت از تولید ملی نامگذاری شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع ادامه داد: در حال حاضر موضوع جداسازی وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی به عنوان یک بحث جدی در مجلس مطرح نیست، هرچند برخی معتقدند که بهتر است این اتفاق بیفتد و البته این مسئله در مورد وزارت مسکن و شهرسازی نیز صادق است.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.