ادغام وزارت راه با مسکن از اول اشتباه بزرگی بود

۰۱ تیرماه ۱۳،

http://www.bananews.ir/نماینده مجلس با بیان اینکه اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند ادغام وزارت راه و مسکن رضایت ندارند، گفت: جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن به تازگی در مجلس مطرح شده ولی هنوز به عنوان «طرح» چیزی عنوان نشده است.
به گزارش جعفر قادری در گفت‌وگو با فارس ، دربارهٔ زمزمه‌های مبنی بر انتقاد نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت راه و شهرسازی پس از ادغام و تلاش برای جدا سازی بخش «حمل و نقل» از بخش «مسکن» و بازگشت به وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری، اظهار داشت: این بحث‌ به تازگی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده ولی هنوز به عنوان «طرح» چیزی عنوان نشده است.

وی ادامه داد: ولی اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند ادغام وزارت راه و مسکن رضایت ندارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با این روند موجود فعالیت‌ها، جدا سازی شاید بهتر باشد، تصریح کرد: شنیده‌ام تعداد بسیاری از نمایندگان مجلس طرح جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی را امضاء کرده‌اند.

قادری با بیان اینکه ادغام وزارت راه و مسکن اشتباه بزرگی بود که انجام دادیم، گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی تنها به «وزارتخانه مسکن مهر» تبدیل شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون و پس از ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن، اغلب فعالیت‌های مربوط به بخش راه‌آهن و راه‌سازی کمتر از مسکن مورد توجه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: اعتقاد اغلب نمایندگان مجلس این است که ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن کاملاً غیرتخصصی بود‌.

 

 نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس نیز امروز در این‌باره گفته بود: طرح جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی به مجلس ارائه شده و بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان با این طرح موافق و آن را امضا کرده‌اند.

بنا به نقل از احمد جباری‌ از زمان ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی شاهد افت توجه بخش‌های مدیریتی این وزارتخانه به حوزه‌های راه بوده‌ایم و از آن جا که وزارتخانه تازه باید بر بخش‌های متعددی در کشور از جمله بر بخش‌های راه زمینی، هوایی و دریایی و فرودگاه‌های و صنعت ریلی و از این قبیل در کنار مسکن و توسعه زیربناهای آن متمرکز شود، عملا مشکلات بسیاری برای این حوزه‌ها به‌وجود آمده و بنابراین نمایندگان تصمیم گرفته‌اند تا در قالب طرحی این دو وزارتخانه ادغام شده را از هم منفک کنند.

وی گفته بود: هم اکنون این طرح دارای بیش از ۷۰ امضای نمایندگان ملت است و بر شمار امضاها نیز افزوده شده که انتظار می‌رود با توجه به عزم جزمی که نمایندگان در این زمینه دارند،‌ این تفکیک در صحن علنی مجلس مطرح و مورد تأیید و تصویب نمایندگان قرار گیرد.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.