ادیسون ایتالیا از یک طرح نفتی ایران کنار گذاشته شد

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت ملی نفت ایران فعالیت‌های اکتشافی شرکت ادیسون ایتالیا را در بلوک اکتشاف و توسعه دیر را به حالت تعلیق درآورد.

بر این اساس، این شرکت اروپایی به دلیل تاخیر و عدم اجرای تعهدات اکتشافی خود در بلوک دیر از این پروژه نفتی کنار گذاشته شده است.

 

شرکت ملی نفت ایران و شرکت ایتالیایی ادیسون ایتالیا ۶ سال قبل قراردادی به ارزش تقریبی ۱۰۷ میلیون دلار برای فعالیت در بلوک اکتشاف و توسعه دیر در آبهای خلیج فارس امضا کرده بودند.

 

با گذشت حدود ۶ سال از امضای این قرارداد، به دلیل تاخیر و کندی پیشرفت اجرایی کار، شرکت ملی نفت ایران قرارداد این شرکت اروپایی را به حالت تعلیق درآورده است.

 

این شرکت ایتالیایی موظف بود در بلوک اکتشافی دیر ۷۵۰۰ کیلومتر از اطلاعات لرزه نگاری دو بعدی را مطالعه و یک حلقه چاه اکتشافی حفاری کند.

 

با وجود خروج این شرکت اروپایی، در حال حاضر مطالعات اولیه و بازخوانی اطلاعات ژئوفیزیکی و لرزه‌نگاری بلوک دیر به اتمام رسیده است ضمن آنکه محل حفر چاه معین شده و مقدمات آغاز عملیات حفاری در این بلوک به عنوان نخستین بلوک اکتشافی از ۱۷ بلوک اکتشافی در حال انجام است.

 

به گزارش مهر، بلوک دیر از جمله ۱۷ بلوک اکتشافی است که در خلیج فارس قرار دارد، عملیات اکتشاف در بلوک دیر در گستره‌ای به مساحت ۸۵۰۰ کیلومتر مربع انجام می‌شود.

 

پیش از این هم شرکت ملی نفت ایران به قرارداد شرکت استات اویل هیدروی نروژ برای فعالیت در بلوک اکتشافی خرم آباد خاتمه داده بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.