اذعان رسانه‌های غربی به پیشرفت‌های ایران در صنعت هوا و فضا

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

رسانه‌های خبری غرب از جمله سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی نیز مانند دیگر رسانه‌های جهان به‌شکل فوری خبر پرتاب موفقیت‌آمیز و بازگشت دومین میمون فضایی ایران را منعکس کردند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، رسانه‌های خبری غرب از جمله سی‌ان‌ان و رویترز نیز مانند دیگر رسانه‌های جهان به‌شکل فوری خبر پرتاب موفقیت‌آمیز و بازگشت دومین میمون فضایی ایران را منعکس کردند.

دانشمندان و متخصصان فضایی کشورمان روز شنبه اعلام کردند که کاوشگر  “پژوهش” حامل دومین میمون فضایی با نام “فرگام” را به‌منظور توسعه تحقیقات فضایی با موفقیت به فضا پرتاب کردند و سالم به زمین بازگرداندند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با اذعان به پیشرفت‌های ایران در زمینه هوا و فضا تأکید کرد که این اقدام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد این کشور یک گام دیگر به اعزام انسان به فضا نزدیک‌تر شده است.

سی‌ان‌ان در گزارش خود همچنین تصریح کرد: پیش از این نیز ایران موفق به پرتاب یک میمون دیگر و سالم بازگرداندن آن به زمین شده بود.

این شبکه خبری اما در گزارش خود به ابراز تردید مقامات آمریکا درباره پرتاب موفقیت آمیز ماهواره حامل این میمون در ماه ژانویه اشاره کرده است.

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز با پوشش پرتاب موفقیت‌آمیز و بازگشت دومین میمون فضایی ایران به ابراز تردیدها درباره اولین پرتاب در ماه ژانویه پرداخت.

روزنامه‌های مختلف انگلیسی از جمله گاردین و دیلی تلگراف نیز به‌شکل نسبتاً بی‌طرفانه‌ای به انعکاس این خبر پرداختند.

روزنامه آمریکایی یو.اس.ای. تودی، خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس نیز در گزارش‌هایی مفصل این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و تأکید کردند آمریکا و متحدانش از این مسئله نگرانند که برنامه فضایی ایران برای موشک‌های دوربرد که می‌توانند به کلاهک هسته‌ای مجهز شوند، مورد استفاده قرار بگیرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.