اذعان غضنفری به سختی تنظیم بازار/ پشت‌پرده تغییر ۳ معاون وزیر اعلام شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تنظیم بازار انصافاً کار سختی است گفت: به دلیل سنگینی وظیفه تنظیم بازار، معاونان بازرگانی داخلی را بیش از ۲ سال نگه نمی داریم و تغییر اخیر ۳ معاون در همین راستا بوده است.

 مهدی غضنفری صبح امروز در مراسم روز ملی اصناف اظهار داشت: به دلیل رابطه خوبی که اصناف با روحانیت، ولایت و نظام دارند، همواره افرادی بوده‌اند تا این رابطه را تضعیف کنند، اما بیشترین حمایت از اصناف در دولت نهم و دهم صورت گرفت چرا که دولت اصناف را از خود می‌داند.

/۳۱۳۱

وی افزود: انصافا تنظیم بازار کار خیلی سختی است و هرچقدر هم که بازار کنترل شود، باز هم چند کالایی است که گرانتر باشد و این وظیفه آنقدر سنگین است که معاونان بازرگانی داخلی را ۲ سال بیشتر نگه نمی‌داریم و به آنها مرخصی می‌دهیم که از آن جمله می‌توان به تغییر آقای ضیغمی، آقای نکوهی‌مهر و آقای دولت اشاره کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ اصناف به ۱۰ شکل مختلف در نظام توزیع کشور حضور فعال دارند و وظایف مختلفی را انجام می‌دهند که از آن جمله می‌توان به نقش دموکراتیک اصناف و حضور مردمی آنها، توسعه ۴۵ برند فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی، توسعه ۷۰ برند فروشگاه‌های مجازی، توسعه ۳۶۰ میدان میوه و تره‌بار و ایجاد ۷۵ میدان جدید، ایجاد شهرک‌های صنفی، صنعتی در کشور، حضور بیش از ۳۰ شرکت بزرگ پخش در نظام توزیع مویرگی کشور، حضور ۲۷ هزار شرکت تعاونی مصرف، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم و فعالیت‌های خدماتی اصناف اشاره کرد.

وی همچنین افزود: در توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نباید به تغییر تابلو بسنده کرد بلکه باید شعار فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید آسان باشد.

وی همچنین گفت: به اندازه کافی کنجاله و نهاده‌های دامی وارد کشور شده و در بندر امام است اما به دلیل ضعف لجستیک کشور به تدریج این نهاده‌ها وارد کشور می‌شوند.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توسعه مکانیزاسیون در نظام توزیع، توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای استاندارد، توسعه اطلاع‌رسانی به مشتریان و همچنین توسعه نظام‌‌های عرضه مستقیم و ساماندهی آنها در کشور شد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.