ارائه برنامه‌های تازه امنیتی درخصوص راکتورهای اتمی ژاپن

۳۰م دیماه ،

مسئولان اداره کنترل و نظارت اتمی ژاپن پیش نویسی را درخصوص برنامه‌های تازه امنیتی ارائه کردند تا از پیامدهای حوادث ناخوشایند مانند فاجعه اتمی فوکوشیما جلوگیری کرده و یا آن‌ها را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری “پی.تی.آی”، اداره کنترل و نظارت اتمی ژاپن اعلام کرد، برای این تاسیسات باید یک مجموعه امنیتی ویژه به عنوان اتاق کنترل دوم برای عملیات راکتورها به منظور حفاظت در برابر بلاهای طبیعی یا اقدامات تروریستی نظیر برخورد هواپیماها تعبیه کرد.

انتظار می‌رود تا در ماه ژوئیه استانداردهای تازه امنیت اتمی ژاپن اجباری شده و جایگزین استانداردهای فعلی شوند که به دنبال فاجعه اتمی فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ نقصان‌هایش ثابت شد.

اجرای استانداردهای تازه امنیتی یکی از پیش شرط‌های اساسی برای کمپانی‌های تولید انرژی محسوب می‌شود.

در فاجعه اتمی فوکوشیما که زمین لرزه و سونامی عظیم در ۱۱ مارس سال ۲۰۱۱ میلادی سبب بروز آن شده بود، سه راکتور اتمی دچار گداخت هسته مرکزی شدند چرا که سیستم‌های خنک کننده اصلی آن‌ها از کار افتاده بودند.

برنامه‌های تازه امنیتی تحت استانداردهای آتی لازم الاجرا می‌شوند.

مسئولان اداره کنترل و نظارت اتمی ژاپن در این پیش نویس همچنین خواستار نصب دریچه‌هایی با فیلترهایی شدند که می‌تواند مقداری از مواد رادیو اکتیو را در مواقع اضطراری که فشار باید از مخزن‌های راکتور خارج شوند، کاهش دهند.

بر اساس قوانین تازه خواسته شده تا منابع تولید انرژی اضطراری تعبیه شود بنابراین سیستم‌های خنک کننده راکتورها حتی در مواقع قطع برق طولانی مدت نیز می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

علاوه بر این برنامه‌های تازه، مقامات مسئول در خصوص انرژی اتمی ژاپن در حال محاسبه دقیق معیارهای امنیتی می باشند تا بتوانند از عهده رویارویی با سونامی و زمین لرزه برآیند.

این در حالی است که دو راکتور در ژاپن در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی در خصوص استفاده از انرژی اتمی در حال کار کردن می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.