ارائه برنامه از سوی احزاب، جایگاه آنها را در جامعه استحکام می‌بخشد

شنبه ۱۳م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نقش احزاب در معرفی و حمایت از نامزدهای انتخاباتی بسیار موثر است و سبب شور و اشتیاق در فضای انتخابات می‌شود، اگر یک حزب از برنامه و تئوری قابل ارائه برخوردار نباشد کارایی مطلوبی نخواهد داشت.

سیدکمال سجادی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، نقش احزاب در جامعه را مهم دانست و افزود: یکی از فاکتورهای مهم مردم‌سالاری، فعالیت احزاب در جامعه است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با بیان این‌که کارکرد حزب همچنان در ایران نهادینه نشده است، تصریح نمود: باوجود اینکه مردم برای عضویت در احزاب استقبال زیادی نمی‌کنند، اما در انتخابات مختلف شاهد بودیم که به فهرست‌هایی که از سوی جبهه‌ها و احزاب ارائه می‌شود توجه می‌کنند.

وی افزود: نقش احزاب در معرفی و حمایت از نامزدهای انتخاباتی بسیار موثر است و سبب شور و اشتیاق در فضای انتخابات می‌شود.

سجادی با  ذکر این مطلب که وجود احزاب در جامعه لازم و ضروری است، اظهار داشت: حذف احزاب از عرصه انتخابات، فضایی بی روح و  به دور از هیجان انتخاباتی را رقم می‌زند، لذا برای فعالیت مردم‌سالارانه وجود احزاب ضروری است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در تشریح دلیل بی‌اعتمادی مردم نسبت به احزاب گفت: به دلیل عملکرد نامطلوب برخی از احزاب چپ‌گرا مانند حزب توده که به دنبال نفاق و مقابله با دین و نظام برآمده و به دنبال قدرت طلبی و قبیله گرایی بودند؛ به طور طبیعی بی‌اعتمادی نسبت به احزاب در جامعه به وجود آمد.

وی با اشاره به حزب جمهوری اسلامی که مورد تأیید امام خمینی(ره) واقع شد، افزود: احزابی مثل حزب جمهوری اسلامی، خدمات بسیاری را به انقلاب اسلامی عرضه نمودند که سبب بسیج مردم، تقویت انقلاب و پیروی راه رهبری نظام، به خصوص کادرسازی برای انقلاب اسلامی شد، که با گذشت چند دهه همچنان از ذخیره‌های عملکرد آن و نیروهایی که تربیت نمود، بهره‌مندیم.

سجادی با بیان این‌که  مشی حزب جمهوری اسلامی نمونه و الگوی یک کار حزبی موفق است، خاطرنشان نمود: احزاب با داشتن و ارائه برنامه برای همه سطوح از قبیل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی می‌توانند پایگاهی در بین مردم داشته باشند.

وی در رابطه با جایگاه احزاب موجود در بین مردم گفت: کارکرد احزاب در انتخابات، مناسب است و مردم به احزابی که در ذیل محکمات جمهوری اسلامی در داخل نظام فعالیت دارند توجه و اعتماد می‌کنند، البته احزاب باید نقش و کارکرد بهتری را در عرصه‌های سیاسی ایفا نمایند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به دلیل کم رنگ شدن اثرگذاری احزاب در جامعه، بیان داشت: به دلیل اینکه دست اندرکاران احزاب، مشغول فعالیت‌های کاری گوناگون می باشند و در حاشیه به کار حزبی می‌پردازند، سبب کم‌رنگ شدن نقش اصلی و اساسی آنها  در بطن اجتماع می‌شود.

وی در ادامه افزود: از دیگر موارد ضعف کارکرد احزاب می‌توان نداشتن برنامه برای اداره کشور را نام برد، لذا نهایت کار یک حزب به دست گرفتن مسئولیت در یک نهاد دولتی است. اگر احزاب، برنامه‌ای برای اداره امور و اجرای مسؤلیت نداشته باشند، کارایی لازم را نخواهند داشت.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با تأکید بر این‌که یک حزب باید به تولید اندیشه سیاسی بپردازد، خاطرنشان نمود: حزب برای اینکه بتواند مؤثر واقع شود باید در مقاطع وقتی و رویدادهای موضوعی متفاوت، نظریه ارائه دهد تا مورد اقبال مردم  واقع شود.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.