ارائه بیمه‌نامه ۶۰ روزه “شخص ثالث”/بیمه‌گذاران “صنعت بیمه” را به لبه پرتگاه نبرند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رشد بیمه آسیا طی شش ماهه اخیر بالغ بر ۱۲٫۶ درصد و نسبت خسارت بر اساس آمار شش ماهه در بیمه آسیا ۵۳ درصد بوده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، کاردگر مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره بیمه آسیا در نشست خبری امروز خود گفت:‌ در حال حاضر طبق آخرین آمار میزان رشد بیمه آسیا ۱۷٫۳ درصد رسیده یعنی ماهی یک دهم به رشد بیمه آسیا اضافه شده ضمن آنکه نسبت خسارت صنعت بیمه طبق آمار بیمه مرکزی ۵۲ درصد که این میزان در بیمه آسیا طی شش ماه ۵۵٫۲  درصد است.

**امضای قرارداد مخابرات کشور با بانک مهر اقتصاد

وی تصریح کرد:‌ شرکت بیمه آسیا طی دوره شش ماهه اخیر قرارداد پوشش بیمه‌ای مخابرات کشور را با بانک مهر اقتصاد بسته ضمن آنکه به متروی تهران هم قرارداد امضا کرده است.

وی در رابطه با بحث حسابرسی و کنترل داخلی عنوان کرد:‌ حسابرسی نظارت کنترل داخلی را در شرکت بیمه آسیا برای همه رشته‌های بیمه‌ای فعال کردیم هدف از تشکیل شورای فنی، تنظیم و بررسی تمام رشته‌های بیمه‌ای فعال در شرکت بیمه آسیا است.

وی در رابطه با بحث مطالبات این شرکت افزود:‌ در رابطه به مطالبات بیمه آسیا از شرکت سایپا و مسکن مهر قراردادی با شرکت سایپا در رابطه با بحث رفع مطالبات این شرکت بسته شده ضمن آنکه در مورد مسکن مهر هم قرارداد با بانک مسکن از سوی بیمه آسیا بسته شده است.

کاردگر با بیان آنکه بررسی عملکرد چهار ماهه سال‌جاری بیمه آسیا نسبت به سال قبل رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد گفت: این میزان بیانگر دو برابر شدن رشد شش ماهه عملکرد بیمه آسیا نسبت به سال قبل است.

وی افزود: در بحث صدور بیمه‌نامه ما شاهد تولید هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان بیمه‌نامه طی ده ماهه سال‌جاری هستیم از نظر توانگری شرکت بیمه آسیا رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بیمه آسیا عنوان کرد:‌ سرمایه شرکت بیمه آسیا هم‌اکنون به ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده و حفظ ذخایر بیمه‌های زندگی جزء دستورالعمل‌های شرکت بیمه آسیا است.

وی در رابطه با ترکیب پرتفوی این شرکت عنوان کرد: بیشتر پرتفوی مربوط به بیمه خودرو است که بخش عمده آن شامل بیمه‌نامه شخص ثالث می‌باشد که در ده ماهه اخیر بیمه‌نامه شخص ثالث و سرنشین ۵۱ درصد و بیمه‌نامه بدنه ۱۴ درصد و در مجموع خودرو ۶۵ درصد پرتفوی بیمه آسیا را به خود اختصاص داده است.

وی در رابطه با بحث بیمه‌نامه درمان نیز تصریح کرد:‌ آخرین آمار بیمه‌نامه درمان مربوط به ده ماهه اخیر ۱۲٫۳ درصد است که در مجموع با در نظر گرفتن بیمه‌نامه شخص ثالث رقمی حدود ۶۷ تا ۶۸ درصد را به خود اختصاص داده است.

کاردگر دربارهٔ پرتفوی سایر بیمه‌نامه‌های صادره از سوی بیمه‌ آسیا گفت:‌ بیمه‌نامه آتش‌سوزی ۵٫۲ درصد، بیمه‌نامه مهندسی ۲٫۲ درصد،  بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز ۵٫۵ درصد، بیمه‌نامه عمر و اتفاق ۱٫۸ درصد و مسئولیت ۴٫۸ درصد است .

وی در رابطه با فعالیت شرکت بیمه آذر آسیا واقع در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: این شرکت یک قرارداد تفاهمی مربوط به قبل است و اصلا فعالیتی ندارد و این موضوع به هیچ عنوان ارتباطی به قضایای تحریم ندارد.

**ارائه بیمه‌نامه کوتاه‌مدت ۶۰ روزه در ایام نوروز

کاردگر تصریح کرد: شرکت بیمه آسیا به منظور رفاه حال شهروندان برای نوروز بیمه‌نامه کوتاه‌مدت ۶۰ روزه بدنه را ارائه می‌کند که مدت اعتبار آن از ۱۵ اسفند تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۳ است.

وی افزود: رشد حقیقی بیمه‌نامه شخص ثالث در کشورمان ۸ درصد است ضمن آنکه طبق توافق انجام شده با سندیکای بیمه‌گران بابت ارائه بیمه‌نامه‌های کوتاه‌مدت هیچ‌گونه تخفیفی به بیمه‌گذاران ارائه نخواهد شد.

وی در خصوص نسبت خسارت اتومبیل در ده ماهه سال‌جاری گفت: آخرین آمار خسارت اتومبیل در ده ماهه امسال بالغ بر ۶۳ درصد است.

وی تأکید کرد: بیمه‌گذاران نباید صنعت بیمه را به لبه پرتگاه ببرند بلکه باید دنبال تقویت شرکت‌های بیمه‌ای کشور باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.