ارائه تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده منطقه ۹

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۹ از کاهش زمان و مسیر پرداخت وام و بهره مندی از تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، وحیدرضا انارکی محمدی با بیان این مطلب گفت: درصورت نوسازی در پلاک های واقع در بافت فرسوده مصوب تسهیلاتی مانند وام مسکن، معافیت کامل از پرداخت عوارض، واگذاری یک طبقه متراکم تشویقی حفظ امتیاز انشعابات آب و برق و گاز، صدور پروانه ساختمانی بر اساس تجمیع فیزیکی پلاک ها و موکول کردن تجمیع ثبتی به زمان دریافت پایان کار از سوی شهرداری به مالکان تعلق می گیرد.
وی افزود: تاکنون شهروندان منطقه جهت دریافت وام و دیگر تسهیلات مراجعه می کردند که در این اقدام با طولانی شدن زمان پیگیری و بررسی پرونده ها و در نهایت دریافت وام مواجه می شدند اما با پیگیری های صورت گرفته و در جهت رفاه حال شهروندان این مرحله از دریافت وام در منطقه انجام می شود.
انارکی محمدی گفت: در راستای اجرای این اقدام مسئولیت دفتر عمران نوسازان به منطقه واگذار شد و اکنون برای اولین بار در شهر تهران شهرداری مسئول بررسی درخواست اهالی برام وام است و پرونده ها پس از تأیید بانک ارسال می شوند.
معاون شهرسازی و معماری منطقه با تأکید بر اینکه انجام چنین روشی زمینه ارائه تسهیلات بیشتر را برای شهروندان فراهم می کند افزود: با اجرای چنین اقدامی درکمتر از ۲۰ روز مالک به بانک معرفی می شود درحالیکه در گذشته به دلیل حجم زیاد پرونده ای این معاونت هفته ها طول می کشید.
وی با اشاره به این مطلب که عالوه بر شهروندان منطقه ۹ امکان ارائه خدمات و بررسی پرونده های مناطق همجوار نیز وجود دارد گفت: شهروندان منطقه برای بهره مندی از تسهیلات نوسازی و چگونگی دریافت آن می توانند به دفاتر تسهیل گری نوسازی بافت های فرسوده مراجعه کنند.
سلیمی خاطرنشان کرد: این دفاتر برای ساکنان محله یک و دو در خیابان دامپزشکی محله ۳ و در خیابان شهید دستغیب محله ۴ در خیابان امامزاده عبدالله و محله های ۵ و۷ در خیابان دانشگاه هوایی جنوبی قرار دارد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.