ارائه تسهیلات به سازندگان و بهره برداران محصولات هوایی

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ابراهیمی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح دو آزمایشگاه فضایی در دانشگاه تربیت مدرس در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جاری افزود: در این راستا ستاد توسعه فناوری هوافضا اقداماتی را در راستای توسعه صنعت هوافضای کشور در زمینه حمایت از تجاری سازی خدمات و محصولات هوافضایی در دستور کار قرار داد.

دبیر ستاد توسعه هوافضا از امضای تفاهم نامه ای میان این ستاد با اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران خبر داد و اظهار داشت: طبق این تفاهم نامه محصولات حوزه هوافضا استانداردسازی و در این راستا اقدام به تدوین استانداردهایی برای خدمات و محصولات هوافضا می شود.

وی یادآور شد: تدوین این استانداردها کمک می کند تا دستاوردهای این حوزه بر اساس استانداردهای مناسب تولید و به بازارهای داخل و خارج عرضه شود.

ابراهیمی همچنین ایجاد کارگروه توسعه صنایع هوایی کشور در هیئت دولت را از دیگر اقدامات کشور در حوزه توسعه فناوریهای هوایی و فضایی ذکر کرد و ادامه داد: در آخرین جلسه این کارگروه چهار مصوبه و یک لایحه در زمینه تقویت و توسعه صنایع هوایی کشور مصوب شد.

وی حمایت از سازندگان محصولات فضایی و هوایی را از جمله این مصوبات نام برد و اضافه کرد: ایجاد راه اندازی آزمایشگاههای مرجع، ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تاسیس یک شرکت در حوزه طراحی و ساخت موتورهای توربینی از جمله مصوبات آخرین جلسه این کارگروه است.

ابراهیمی همچنین به جزئیات لایحه مصوب این کارگروه اشاره کرد و اظهار داشت: این لایحه که در راستای تقویت و توسعه صنایع هوایی و فضایی کشور است در ۶ ماده تنظیم شده است و بر اساس آن تسهیلاتی را برای سازندگان و بهره برداران از محصولات و خدمات هوایی فضایی کشور ارائه می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.