ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برون شهری مشروط به موافقت بانک‌ها

ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برون شهری مشروط به موافقت بانک‌ها

عصرخودرو : درمرحله اول، این تسهیلات برای ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مینی بوس، دو هزار دستگاه سواری و دو هزار دستگاه کامیون مشروط بر تامین منابع مالی از طریق بانک ها در نظر گرفته می شود.

به نقل از ایلنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلاتی برای تعویض خودروهای فرسوده حمل و نقل برون شهری مشروط بر موافقت بانک‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در این راستا کمیته‌ای در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شده است.

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: تسهیلاتی برای ناوگان حمل و نقل برون شهری اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و کرایه بین‌شهری در نظر گرفته شده است که با کمک سیستم بانکی وام‌هایی با بهره کم ارائه می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: کمیته‌ای در این راستا در سازمان راهداری تشکیل شده است و در صورت تمایل بانک‌ها مصمم هستیم این اقدام را در جهت افزایش توان مالی مالکان خودروها انجام دهیم.

وی گفت: درمرحله اول این تسهیلات، برای ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مینی بوس، دو هزار دستگاه سواری و دو هزار دستگاه کامیون مشروط بر تامین منابع مالی از طریق بانک‌ها در نظر گرفته می‌شود.

افندی‌زاده درباره زمان ارائه این تسهیلات برای ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری گفت: بخشی از این تسهیلات در شش ماهه دوم سال جاری و بخش دیگر آن در سال ۹۲ اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کنار ارائه این تسهیلات، با کمک‌های سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان حمل و نقل سوخت بسته کاملی برای افزایش قدرت کسانی که بخواهند اقدام به تعویض خودروهای خود کنند در نظر گرفته شود.

یکشنبه ۲۹ مرداد   ۱۰:۳۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.