ارائه تسهیلات ویژه برای سازندگان پارکینگ طبقاتی در منطقه ۱۰ تهران

۰۶م آذر ،

021-25.jpg

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از توسعه پارکینگ های عمومی طبقاتی و مکانیزه با همکاری سازمان نوسازی و ارائه تسهیلات ویژه به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، علیرضا جاوید در جلسه نظارت و حمایت ستادی حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از منطقه ۱۰ ، ضمن تقدیر از عملکرد خوب منطقه در بحث شهرسازی گفت: در چند ساله اخیر با تدابیر شهردار تهران و تلاش چشمگیر وی و مسئولان شهرسازی این منطقه پروژه‌های زیر ساختی مطلوبی در این منطقه احداث شده و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده منطقه در زمینه‌های اجرای احکام ، صدور پروانه ساخت و ساز، نوسازی بافت‌های فرسوده، تحقق صددرصدی درآمدها و … از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

وی احداث بزرگراه یادگار امام (ره) را محرک توسعه منطقه دانست و افزود: طراحی بزرگراه یادگار امام (ره) در نوع خود قابل توجه و منحصر به فرد است چرا که با ایجاد دسترسی های مناسب محلی از طریق احداث لاین های عبور تندرو و کندرو و تملک بخشی از املاک ریزدانه و فرسوده سببات آسایش و رضایت شهروندان را فراهم آورده و ادامه این بزرگراه به عنوان محرک توسعه در منطقه، زمینه ساز تحولی مثبت در ایجاد دسترسی‌های مناسب به سایر مناطق خواهد بود.

معاون شهردار تهران در ادامه ضمن تشکر از اقدامات واحدهای اجرای احکام و درآمد منطقه گفت: واحد اجرای احکام منطقه توانسته است در این مدت بیش از ۷۷ درصد از آراء کمیسیون‌های ماده صد را در سطح منطقه اجرا کند. همچنین اقدامات اداره درآمد منطقه نیز در زمینه تحقق ۱۰۰ درصدی در آمدها قابل تقدیر است.

جاوید با اشاره به اهمیت تامین سرانه‌های خدماتی غیر انتفاعی و انتفاعی افزود: تلاش‌های مدیریت منطقه در سال‌های اخیر زمینه‌ساز ایجاد پروژه‌های مختلف در زمینه های ورزشی ، فرهنگی ، اجتماعی ، خدماتی و … بوده و امیدواریم با تلاش های مدیران منطقه و شتاب بخشی این حرکت شاهد تحول در حوزه خدمات رسانی به شهروندان و موضوعات شهر سازی باشیم .

وی با تاکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ های مکانیزه و عمومی و تامین سرانه ها گفت: با توجه به منابع مالی محدود و اجرای طرح های موضعی و موضوعی در قالب سند توسعه محلات بخشی از خدمات محله ای شکل می‌گیرد. همچنین با ارائه تسهیلات و حمایت از سرمایه گذاران برای احداث پروژه های خدماتی شامل پارکینگ ، مجموعه های ورزشی ، فرهنگی ، بهداشتی ، خدماتی ، درمانی، مذهبی و … منطقه در تامین سرانه ها رشد خواهد کرد.

جاوید یادآور شد: سازمان نوسازی آمادگی لازم برای ساخت پارکینگ های عمومی را دارد و منطقه می تواند با تامین زمین مناسب و واگذاری آن به سازمان نوسازی برای ساخت پارکینگ نهضتی را درمنطقه آغاز کنند و در اولویت کار قرار دهد.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست فرامرز عظیمی شهردار منطقه ۱۰ ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: خوشبختانه در این جلسه با تدابیر معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مشکلات و پیشنهادات مطروحه از سوی منطقه ،بسیاری ازدغدغه های بحث شهرسازی و مسائل منطقه گره گشایی شد.

وی همچنین با قدردانی از تمامی دست اندرکاران منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح تفصیلی با همت و پشتکار خدمت گزاران مردم در منطقه همانند سایر طرح های راهبری مدیریت شهری تهران با موفقیت اجرایی شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.