ارائه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در تاجیکستان

نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اواخر مهرماه سال جاری در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حسن محسنی – دبیر اجرایی این نمایشگاه – در این باره گفت: این نمایشگاه با هدف توسعه فعالیتهای اقتصادی، تجاری و صنعتی و نیز رشد و گسترش مناسبات فرهنگی میان دو کشور در محل خانه ایران واقع در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۴ روزه که در فضایی بالغ بر ۴ هزار مترمربع برگزار خواهد شد؛ تولیدات و صنایع فعال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازرگانی مناطق آزاد کشور و تعدادی از مناطق ویژه اقتصادی بر اساس نیازمندی‌های کشور تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای میانه ارائه خواهد شد.

محسنی تصریح کرد: این توانمندی‌ها، در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری، شماری از صنایع فعال و تولیدات در بخش‌های صنعتی، تجاری و گردشگری به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی توسط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نمایشگاه در اختیار صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی مشترک ایران و تاجیکستان قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تاجیکستان همچنین از برپایی سه نمایشگاه جانبی در کنار بخش اصلی نمایشگاه توانمندی‌ها خبر داد.

محسنی گفت: در بخش جنبی نمایشگاه، سه نمایشگاه با موضوع کتاب، عکس و پوستر و صنایع دستی و هنرهای سنتی با هدف ارائه اشتراکات فرهنگی، قومی، هنری و فولکلور دو کشور ایران و تاجیکستان برگزار می‌شود. در این خصوص به شکل کامل به توان و قابلیت‌های بومی و فولکلوریک مناطق آزاد و ویژه کشور اتکا خواهد شد.

وی افزود: برگزاری چند نوبت برنامه ویژه «شب ایرانی» همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه در طول ایام برگزاری خواهد بود.

نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همت دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه کشور و همکاری سفارت ایران در تاجیکستان اواخر مهرماه سال جاری در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.