ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان از سوی دانشجویان دانشگاهی در امریکا

۰۳م اسفند ،

60-102.jpg

دانشجویان، استادان و اعضای دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی وسترن در ایالات متحده به ۱۵۰ کودک و نوجوان کم درآمد خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه می‌دهند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این خدمات پزشکی رایگان در چارچوب برنامه ملی «اهدای یک لبخند به کودکان» صورت می‌گیرد.

طی این برنامه در ماه فوریه هر سال، دندانپزشکان و سایر متخصصان بهداشت دهان و دندان در کشور آمریکا، به کودکان خانواده‌های کم درآمد خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه می‌کنند.

دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه وسترن نیز تحت نظارت استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه خود، طی برنامه‌ای یک روزه اقدام به ارائه خدماتی نظیر معاینات رایگان دندان، جرم‌گیری، درمان فلوراید و سایر خدمات جرم‌زدایی ارائه می‌دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی بولتین، جف کیتینگ، سخنگوی دانشگاه وسترن گفت: این دانشگاه سومین سال است که در طرح فوق شرکت می‌کند و سال قبل ۲۳۰ کودک جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی رایگان به این دانشکده مراجعه کردند. این استقبال به حدی بسیار بود که بعضی از والدین ناچار بودند در تاریخ دیگری با کودکانشان به این مرکز مراجعه کنند.

وی افزود: امسال قصد داریم بسیار جدی‌تر عمل کنیم در نتیجه محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم به همه مراجعه‌کنندگان خدمات کامل و مناسبی ارائه نماییم.

شایان ذکر است در حاشیه این خدمات به کودکان نسبت به اهمیت مراقبت‌های بهداشتی از دهان و دندان جهت جلوگیری از مشکلات بهداشتی و بیماری‌های دهان و دندان در آینده و سنین بالاتر آگاهی و آموزشهای لازم داده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.