ارائه خدمات شابک به صورت الکترونیکی به ناشران سراسر کشور

با راه اندازی کامل وبسایت شابک خانه کتاب صورت گرفت؛

ناشران سراسر کشور از این پس می توانند بدون مراجعه حضوری، نسبت به دریافت، تمدید، تغییر شماره استاندارد بین­المللی کتاب­هایشان و دیگر خدمات مشابه حوزه شابک به شکل الکترونیکی اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب؛داریوش مطلبی معاون فناوری و اطلاعات خانه کتاب با بیان این مطلب افزود:این وبسایت خدمات متنوعی را در حوزه شابک برای ناشران کشور در نظر گرفته است که می توانند با بهره گیری از این خدمات در وقت و هزینه خود برای دریافت شابک صرفه جویی کنند.
عدم مراجعه حضوری برای دریافت شابک،ارسال سوال های مربوط به این حوزه و دریافت پاسخ ها به شکل الکترونیکی،ارسال مدارک برای تمدید و دریافت شابک جدید،دریافت دستنامه ها، تغییر شابک ده رقمی به سیزده رقمی واخبار حوزه شابک از جمله خدماتی است که ناشران با ثبت نام در این سایت می توانند از آن بهره­مند شوند.
این سایت به نشانی www.isbn.ir  پس از طی مرحله آزمایشی،اکنون قابل  دسترسی است و ناشران استانی نیز می توانند بدون مراجعه به مراکز مربوط و تنها از طریق اینترنتی نسبت به دریافت خدمات شابک اقدام کنند.
به گفته مطلبی در این سایت بخشی نیز به شابم (شماره استاندارد بین المللی موسیقی) نیز اختصاص یافته که راهنمای دریافت این شناسه به شکل ایمیل و سوال های متداول آن به طور کامل توضیح داده شده است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.