ارائه خدمات پیشگیری از مشکلات دهان و دندان به صورت رایگان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه همهی خدمات پیشگیری از مشکلات دهان و دندان در سطح کشور به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر محمد حسین خوشنویسان با اشاره به اینکه برنامه ریزی هایی برای بالاتر بردن سطح سلامت دهان ودندان انجام شده است، اظهار داشت: این برنامه ها در نوع خود برنامه های بی نظیری است که امید می رود در صورت اجرای درست این برنامه ها مشکلات حوزه دندانپزشکی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در قبل خدمات پیشگیرانه در حوزه دندانپزشکی در حد اعتبارات در نظر گرفته شده انجام می شد تصریح کرد: در حال حاضر با تصمیم شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات پیشگیرانه برای همه اشخاص واجد شرایط، در حال بررسی برای اجرا ست .

نماینده سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انجام پیمایش کشوری دهان و دندان بیان کرد: این پیمایش می تواند در جهتی بالاتر رفتن کیفیت برنامه ریزی های انجام شده در حوزه دهان و دندان بسیار مفید باشد.

دکتر خوشنویسان با اظهار امیدواری نسبت به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه سلامت دهان دندان تاکید کرد: امید می رود که تا سال ۱۴۰۴ به سطح سلامت بالایی در حوزه سلامت دهان ودندان در کشور رسید .

وی  با اشاره به اقدامات انجام شده در جهتی خود کفایی برای تجهیزات و مواد لازم در دندانپزشکی خاطر نشان کرد: در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام شده است و اخیرا نیز شورای حمایت از تولیدکنندگان داخلی تشکیل شده است که متشکل از چندین  سازمان است .

رئیس اداره سلامت دهان ودندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جهت ادامه داد: در حال حاضر اغلب تجهیزات مورد نیاز در دندانپزشکی در داخل کشور تولید می شود .

دکتر خوشنویسان متذکر شد: در حال حاضراعضای وزارت بهداشت در پی قرار دادن سیستم حمایتی از کلیه ارگان ها برای خود کفایی در تجهیزات دندانپزشکی می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.