ارائه راهکار جدید برای امنیت شبکه از سوی سیسکو

۲۷خردادماه، همکاران سیستم- شرکت سیسکو برای ارتقا امنیت شبکه پایگاه‏های داده، راهکار نرم‏افزاری تازهی عرضه کرده است.

شرکت سیسکو که بزرگ‌ترین عرضه‏کننده راهکار‌ها و تجهیزات شبکه‏ای دنیا محسوب می‌‏شود، از عرضه راهکار تازهی برای ارتقا امنیت شبکه‏های رایانه‏ای پایگاه‏های داده‏ای خبر داده است. این راهکار در واقع نوعی پلتفرم است که در اختیار توسعه‏دهندگان نرم‏افزاری قرار می‌‏گیرد و آن‌ها به کمک آن می‌‏توانند نرم‏افزارهای امنیتی مورد نیاز این شبکه‏‌ها را طراحی کنند.

شرکت سیسکو این راهکار را با استفاده از پلتفرم پی ایکس گرید (pxGrid) خود طراحی کرده است. توسعه‏دهندگان نرم‏افزاری به کمک این پلتفرم می‌‏توانند نرم‏افزارهای امنیتی لازم برای موتورهای تشخیص هویت (ISE) را طراحی کنند. این پلتفرم می‌‏تواند قابلیت‏های تازهی به موتورهای تشخیص هویت بیفزاید تا کار اشتراک اطلاعات در شبکه‏های سیسکو را با امنیت بیشتری انجام دهند. یکی از قابلیت‏های این پلتفرم این است که نوع ابزارهایی که مجازند به یک شبکه متصل شوند و نحوه فعالیت آن‌ها در داخل شبکه را نیز مشخص می‌‏کند.

براساس این گزارش، راهکار تازه سیسکو به شرکت‏‌ها و سازمان‏های کاربر اجازه می‌‏دهد کنترل بیشتری بر روی شبکه‏‌ها و پایگاه‏های داده خود داشته باشند. راهکار‌ها و پلتفرم‏هایی از این دست به‏‌ویژه زمانی مهم است که استفاده از ابزارهای همراه شخصی در محل کار روند فزاینده‏ای را به خود گرفته و علیرغم همه مزایایی که دارد، تهدیدات و چالش‏هایی را نیز متوجه امنیت کسب و کار‌ها کرده است.

این پلتفرم به شرکت‏های طرف سوم اجازه می‌‏دهد تا برای محصولات شبکه‏ای سیسکو راهکارهای امنیتی طراحی و عرضه کنند. به نقل از مقامات سیسکو، این راهکار تازه در حال حاضر فقط در دسترس شرکایی است که از موتور تشخیص هویت این شرکت استفاده می‌‏کنند. فروشندگان راهکارهای شبکه‏ای نیز از سال ۲۰۲۴ این راهکار را وارد استانداردهای نرم‏افزاری خود خواهند کرد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.