ارائه روزانه ۸ مقاله نانو در کشور

ارائه روزانه ۸ مقاله نانو در کشور

به گزارش پورتال دانشگاهی کشور و به نقل از خبرگزاری فارس ، سیدمهدی رضایت دوشنبه شب در دومین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۸ که با حضور رئیس منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی، امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، معاونان منطقه ۸ دانشگاه آزاد اسلامی و اغلب رؤسای دانشگاه‏های آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی رودهن برگزار شد، اظهار داشت: در جهان امروز، توسعه دانش نانو نشانه‏ای از اقتدار ملل در علوم نوین است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگاه دانش‏محور جوامع بشری در علوم نوین حول چهار محور نانوفناوری، بیوتکنولوژی، هوا و فضا و آی‌تی می‏چرخد.

رضایت اضافه کرد: وجود نانوفناوری در میان این علوم چهارگانه نوین بشری نشانه اهمیت ویژه آن در جهان امروز است.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: اهمیت این دانش به حدی است که رهبر فرزانه انقلاب نیز در خصوص آن تأکیداتی داشته‏اند و همچنین ستادی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه دانش نانو تشکیل شده است و در بیانی ساده، ایران به‏ موقع در این عرصه مهم وارد شد.

رضایت اضافه کرد: این ورود به ‏موقع رویدادی میمون همچون کسب رتبه نهم در تولید نانوفناوری را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مقایسه‏ای بین شرایط امروز و وضع دیروز کشورمان در زمینه نانوفناوری خاطرنشان کرد: ایران در آغاز راه فعالیت در علوم نانوفناوری با تولید و ارائه تنها هشت مقاله در رتبه ۶۰ جهان قرار داشت.

وی ادامه داد: اما امروز دانشمندان ایران اسلامی در عرصه دانش نانو با ارائه روزانه بیش از هشت مقاله علمی در رتبه‏بندی جهانی جایگاه نهم را به خود اختصاص داده‏ اند.

 

 

روزانه

 

۸ مقاله

 

نانو


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.