ارائه شبکه نسل ۳.۷۵در جلال‌آباد افغانستان؛ ایرانی‌ها همچنان منتظر نسل ۳ هستند

در حالی که کاربران ایرانی بعد از دو سال و چند ماه از آغاز به کار شبکه نسل سوم تلفن همراه در کشور هنوز نتوانستند از خدمات این نسل استفاده‌ کنند، اما در کشور مجاور و همسایه کاربران جلال آباد افغانستان هم اکنون می‌توانند از سرویس HSPA شرکت مخابراتی اتصالات استفاده کنند.

جلال‌آباد بزرگ‌ترین شهر افغانستان است که مهم‌ترین مرکز فعالیت‌های تجاری و اجتماعی این کشور به شمار می‌رود و مهد آموزش افغانستان است. با ارائه سرویس HSPA در افغانستان شبکه نسل ۳٫۷۵در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.
به‌این ترتیب کاربران به سرویس‌ اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت و از سرویس‌های ارتباطی بصری و صوتی پرسرعت و انتقال اطلاعات و پهنای باند پیشرفته از طریق این سرویس دسترسی می‌یابند. اتصالات افغانستان چهارمین اپراتور تلفن همراه است که در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت امارات متحده‌ای در این کشور آغاز به فعالیت کرد. این اپراتور پوشش جی‌اس‌ام را در اکثر ولایت‌های افغانستان برای مشتریان خود دارد. پیش از این اتصالات برنده مزایده راه‌اندازی شبکه نسل سوم تلفن همراه در کشور شده بود، اما این اپراتور بعد از ورود به ‌ایران دریافت که اطلاعاتی که پیش از برگزاری مزایده از سوی مجریان برگزاری مزایده‌ این اپراتور از بازار ایران ارائه شده با واقعیت‌های موجود در بازار تفاوت‌های اساسی داشته که همین امر منجر به انصراف اتصالات از حضور در ایران شد.

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.