ارائه «مدیریت استعداد و یادگیری در عصر دیجیتال» توسط رییس اداره آموزش بیمه ملت

در پنل تخصصی «آموزش و توانمندسازی دیجیتالی» بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «عباس آزادمنش» رییس اداره آموزش بیمه ملت، بحث «مدیریت استعداد و یادگیری در عصر دیجیتال» را ارائه داد.

ارائه «مدیریت استعداد و یادگیری در عصر دیجیتال» توسط رییس اداره آموزش بیمه ملت

به گزارش ممتاز نیوز، این مبحث، با اشاره به این‌که در دوره دیجیتالی شدن شاهد تغییرات اساسی در نحوه استخدام و توسعه نیروها برای شرکت ها خواهیم بود، از اختلال قابل توجه بازار کار در دهه‌های آینده خبر داد.

ارائه‌دهنده این مبحث معتقد است: کسب‌وکارها به نوآوران حوزه فناوری‌های دیجیتال و کارمندانی با مهارت‌های ترکیبی -که علاوه بر حوزه تخصصی خود به فناوری‌های دیجیتال پیچیده مسلط هستند-، نیاز دارند.

وی در ارائه خود، موفقیت در دنیای دیجیتال را نیازمند تغییر در نحوه تفکر مدیران دانست و کارکنان با مهارت‌های بالای فنی را نیازمند امکان کار در ساعات کاری منعطف و موقعیت‌های جغرافیایی مختلف خواند.

نویسنده همچنین سازمان‌ها نیز ملزم به بازنگری تنوع استعدادهای خود و پذیرش تنوع افکار برای ایجاد ارزش در عصر دیجیتال دانست و تاکید کرد که در شرایط پر تلاطم کنونی بسیاری از انتخاب رشته‌های تحصیلی و در پی آن انتخاب مشاغل، نه با توجه به استعدادها و پتانسل‌های افراد بلکه یا از طریق نیاز بازار و یا از طریق جو و هیجانات اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی تولید متخصصانی که از تخصص خود لذت نمی‌برند و به کار خود عشق نمی‌ورزند و نیز تولید افرادی که با وجود داشتن تخصص به علت نداشتن استعداد مرتبط از خلاقیت کافی در کار خود بهره‌مند نیستند و در یافتن شغل یا نگه‌داشتن آن دچار مشکل هستند؛ را از نتایج قطعی این مساله ذکر کرد.

روبه‌رو شدن با ا افرادی که احساس افسردگی، خشم، اضطراب و استرس دارند از جمله مواردی بود که نویسنده بر آن صحه گذاشت و در ارائه پیشنهاد برای حل این مساله، ترکیب تست‌های دیسک، ام‌بی‌تی‌آی، هالند و هوش چندگانه گاردنر را ارائه‌دهنده اطلاعات مناسبی از کارمند در جهت استخدام و به کارگماری در جای مناسب و آموزش کاربردی در جهت استعداد و توانمندی افراد اعلام کرد.

نویسنده در پایان، بازآفرینی مجدد نیروی انسانی در سازمان و مدیریت استعداد را راهگشای تبعات ناشی از تحولات دیجیتال برشمرد.

گفتنی است؛ بحث «مدیریت استعداد و یادگیری در عصر دیجیتال» توسط «عباس آزادمنش» رییس اداره آموزش شرکت بیمه ملت در پنل تخصصی سندیکای بیمه‌گران ایران با عنوان «آموزش و توانمندسازی دیجیتالی» روز یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰ در سالن مصلی‌نژاد دانشگاه الزهرا (س) ارائه شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.