ارائه پیشنهادات جدید ایران در اجلاس شانگهای

جام جم آنلاین: رییس جمهورامروز پیش از عزیمت به کشور چین در فرودگاه مهرآباد تهران و در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری های شانگهای بسیار گسترده و تاثیر گذار است، از ارائه پیشنهادات جدیدی از سوی ایران جهت عبور از تحولات جاری و اوضاع اقتصادی جهان در این اجلاس خبر داد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم تجارت میان ایران و چین در سطح بسیار بالایی قرار دارد ، گفت : چین در حقیقت شریک اصلی تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژادبه سطح گسترده همکاری ها و تاثیر گذاری ها میان کشور های عضو و ناظر این اجلاس اشاره کرد و اظهار داشت:سازمان همکاری های منطقه ای شانگهای از شش کشور عضو و چند کشور ناظر تشکیل شده که این کشورها همکاری های گسترده ای با یکدیگر در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و جهانی دارند.

وی شرکت در اجلاس شانگهای و دیدار و گفتگو با مقامات چین و سایر کشورهای عضو این سازمان را از جمله مهمترین برنامه های سفر به کشور چین عنوان کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران طی ۷ سال اخیر در تمامی اجلاس های سازمان شانگهای به جز یک اجلاس در سطح روسای جمهور شرکت کرده است و این نشان از تاثیر گذاری و همکاری گسترده ایران با سازمان همکاری های شانگهای دارد.

 احمدی نژاد دیدار دو جانبه با رییس جمهور و سایر مقامات عالی رتبه چین را از دیگر برنامه های سفر کاری خود به کشور چین عنوان کرد و افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و چین از گذشته های تاریخی بسیار خوب و گسترده بوده است.

وی ملاقات با ایرانیان ، دیدار با سایر مقامات عالی رتبه کشور چین ، روسای کشورهای شرکت کننده در اجلاس و یک جلسه دیدار و گفت و گو با اساتید و دانشجویان چینی در پکن را از دیگر برنامه های سفر خود به پکن عنوان کرد .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.